Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Història
  • Llibres / Capítols de llibre (Història)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Història
  • Llibres / Capítols de llibre (Història)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Arqueologia medieval: Fortaleses a la Vall de l’Ebre (segles VII-XI)

Thumbnail
View/Open
agira9.pdf (34.11Mb)
Issue date
2020
Author
Brufal Sucarrat, Jesús
Negre, Joan
Sabaté, Flocel
Suggested citation
Brufal Sucarrat, Jesús; Negre, Joan; Sabaté, Flocel; . Arqueologia medieval: Fortaleses a la Vall de l’Ebre (segles VII-XI). Pagès Editors. http://hdl.handle.net/10459.1/70721.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Els texts aquí presentats obren noves línies de recerca i, a la vegada, suggereixen noves metodologies per a l’estudi de la gènesi de la fortificació islàmica, el seu paper en el territori i l’evolució de les seves tècniques constructives a cavall entre l’antiguitat tardana i l’edat mitjana a la vall de l’Ebre. I ho fan a partir de dos grans blocs de treballs: un primer entorn del debat sobre les tècniques constructives emprades en aquest context històric i regional, i un altre que presenta actuacions recents sobre algunes de les construccions fortificades més destacades dins de la Frontera Superior d’al-Andalus. Dos blocs precedits d’una lúcida anàlisi de les fonts escrites àrabs en relació amb aquesta entitat geogràfica i territorial a la qual anomenem Frontera Superior.
Note
Àgira, topònim d’origen àrab documentat des del segle x corresponent a l’actual Algerri, dona ara nom a una col·lecció de Pagès Editors, coordinada científicament des del Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals “Espai, Poder i Cultura”, de la Universitat de Lleida. Publica obres de recerca inèdites sobre arqueologia medieval després d’haver superat una doble avaluació feta per experts internacionals, sota la supervisió del consell científic.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/70721
European research projects
Collections
  • Llibres / Capítols de llibre (Història) [223]
  • Llibres (Grup de Recerca en Estudis Medievals Espai, Poder i Cultura) [45]
  • Publicacions de projectes de recerca del Plan Nacional [2958]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to