Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària

View/ Open
Issue date
2020Suggested citation
Pifarré Turmo, Manoli;
Cujba, Andreea;
Cuellar, C.;
Sánchez de Ocaña, F.;
Solsona, K.;
Mateu, I.;
.
(2020)
.
Com afecta el temps a les nostres vides? Un projecte per aprendre a analitzar críticament les dades a secundària.
http://hdl.handle.net/10459.1/68106.
Metadata
Show full item recordAbstract
L’ús diari i extensiu de les tecnologies digitals està creant grans repositoris de dades. Aquestes dades poden tenir un gran potencial per millorar la vida de les persones si som capaços de comprendre-les i fer-ne un anàlisi creatiu. Aquest material docent vol contribuir a assolir aquest objectiu. El material consta d’un conjunt d’activitats per ajudar a l’alumnat de secundària a qüestionar-se la relació entre dades del temps i dades sobre la vida quotidiana. En concret, el projecte ensenya a l’alumnat a fer preguntes, a recollir les dades més adequades per a respondre les preguntes formulades, a identificar patrons i tendències en les dades que faciliti la seva interpretació i la presa de decisions fonamentada en aquest anàlisi.
Context
Nivell educatiu recomanat: Educació superior i Educació secundàriaNote
Aquest treball s’ha realitzat en el marc del projecte Erasmus+ SPIDAS -Strategic
Partnership for Innovation in Data Analytics in Schools (Agreement number: 2017-1-
UK01-KA201-036520). En aquest projecte, les universitats de Lleida, d’Exeter (UK) i
de Pamukkale (Turquia) conjuntament amb els centres educatius de Maristes, col·legi
Claver, Institut Guindàvols i 7 centres d’Exeter i Pamukkale han estudiat com ensenyar
a l’alumnat de secundària estratègies d’anàlisi de dades.
European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: