Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Intercambio/Échange
  • Any: 2018 Núm.: 2
  • View Item
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Intercambio/Échange
  • Any: 2018 Núm.: 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La educación en la sociedad rural. Una evaluación cualitativa de la escuela rural catalana

Thumbnail
View/Open
intech_a2018n2p145.pdf (120.1Kb)
Issue date
2018
Author
Burrial Sancho, Xavier
Sala Güell, Teresa
Samper Rasero, Luis
Torres González, Teresa
Suggested citation
Burrial Sancho, Xavier; Sala Güell, Teresa; Samper Rasero, Luis; Torres González, Teresa; . (2018) . La educación en la sociedad rural. Una evaluación cualitativa de la escuela rural catalana. Intercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 145-158. https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.12.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Des dels anys 90 del segle passat, l’escola rural espanyola, i la catalana en particular, s’ha convertit en un model d’escola que ha sabut superar el seu aïllament i gaudeix d’una apreciació positiva tant de pares com de docents. Els nous codis rurals/urbans que es conformen en l’actualitat donen significat a un nou estil de vida i l’escola rural s’ha transformat en una institució educativa amb un caràcter marcadament integrador que facilita el reconeixement d’una identitat pròpia i híbrida. En aquest article ens ocupem primerament de la revisió teòrica que ens ofereixen autors clàssics, així com altres autors més contemporanis, sobre la concepció de la ruralitat; en segon lloc ens centrem en l’anàlisi detallada de les valoracions que fan els protagonistes socials de l’escola rural catalana. El present estudi és la continuació d’altres investigacions sobre l’escola rural en les quals hem utilitzat metodologies qualitatives i quantitatives. Per tal d’optimitzar, contrastar i enriquir els resultats obtinguts en treballs d’investigació anteriors hem utilitzat un programa informàtic d’anàlisi semàntica de discursos: ATLAS.ti.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/65427
DOI
https://doi.org/10.21001/ie.2018.2.12
Is part of
Intercambio/Échange, 2018, núm. 2, p. 145-158
European research projects
Collections
  • Any: 2018 Núm.: 2 [12]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Barreras para la práctica y demandas de actividad física de mujeres mayores en una población rural de la provincia de Sevilla. Barriers to practice and claims of physical activity of elderly women in a rural population of Sevilla 

    Oviedo Caro, Miguel Ángel; Bueno Antequera, Javier (Universitat de Lleida, 2015)
  • Hábitos y motivos de actividad física de mujeres mayores en una población rural de la provincia de Sevilla. Habits and groungs for physical activity of ederly women in a rural population of Sevilla 

    Oviedo Caro, Miguel Ángel; Bueno Antequera, Javier (Universitat de Lleida, 2015)
  • Los cambios recientes en la evolución demográfica de las áreas rurales catalanas: de la crisis al crecimiento 

    García Pascual, Francisco; Larrull, Antoni (Espanya. Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, 1998)
    El estudio de las cifras que reflejan la evolución de la población y de los distintos componentes demográficos que están detrás de la misma, de cada municipio y comarca catalana en el período comprendido entre los años ...

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to