“Resignificant” la formación inicial de mestres: concretant la pràctica professional de forma reflexivo-creativa i crítica
Loading...
Access the documents
Date
2017-02-17
Authors
Llobet Bernaus, Georgina
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La investigació realitzada té la finalitat d’oferir una visió àmplia de la realitat de la formació
inicial de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de
Lleida, escoltant les diferents veus dels mestres implicats per tal de conèixer i comprendre la
visió que tenen dels seus estudis i així mostrar quines són les condicions que han facilitat a
alguns d’aquests realitzar pràctiques professionals distintes.
Partint d’una recerca col•laborativa, es desenvolupa el primer bloc de la tesi, el qual té l’objectiu
de conèixer i analitzar les veus dels mestres de les promocions del 1993-1994 fins al 2012-2013
(de l’especialitat d’Educació Especial i de la primera promoció del Grau d’Educació Primària),
per evidenciar quina concepció tenen sobre els estudis rebuts i contrastar-ho amb com les
investigacions afirmen que ha de ser la formació inicial de mestres del segle XXI.
El segon bloc de la investigació es desenvolupa a través d’una narració autobiogràfica
individual que permet detectar i analitzar quines són les condicions de la formació inicial de
mestres que han facilitat als mestres que actualment exerceixen a una escola (entre els quals es
troba la investigadora d’aquesta tesi) realitzar pràctiques professionals distintes.