“Resignificant” la formación inicial de mestres: concretant la pràctica professional de forma reflexivo-creativa i crítica

Loading...
Thumbnail Image
Date
2017-02-17
Authors
Llobet Bernaus, Georgina
Other authors
Jové Monclús, GlòriaJové Monclús, Glòria - ORCID ID
Bonastra, QuimBonastra, Quim - ORCID ID
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Impact
Export
Share
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
La investigació realitzada té la finalitat d’oferir una visió àmplia de la realitat de la formació inicial de mestres de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida, escoltant les diferents veus dels mestres implicats per tal de conèixer i comprendre la visió que tenen dels seus estudis i així mostrar quines són les condicions que han facilitat a alguns d’aquests realitzar pràctiques professionals distintes. Partint d’una recerca col•laborativa, es desenvolupa el primer bloc de la tesi, el qual té l’objectiu de conèixer i analitzar les veus dels mestres de les promocions del 1993-1994 fins al 2012-2013 (de l’especialitat d’Educació Especial i de la primera promoció del Grau d’Educació Primària), per evidenciar quina concepció tenen sobre els estudis rebuts i contrastar-ho amb com les investigacions afirmen que ha de ser la formació inicial de mestres del segle XXI. El segon bloc de la investigació es desenvolupa a través d’una narració autobiogràfica individual que permet detectar i analitzar quines són les condicions de la formació inicial de mestres que han facilitat als mestres que actualment exerceixen a una escola (entre els quals es troba la investigadora d’aquesta tesi) realitzar pràctiques professionals distintes.
Citation
DOI
Journal or Serie
Collections