Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Ull crític, L'
  • Any: 2016 Núm.: 19-20
  • View Item
  •   Home
  • Revistes UdL
  • Ull crític, L'
  • Any: 2016 Núm.: 19-20
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Les représentations de la féminité à travers les adaptations de Nana d’Émile Zola pour le petit et le grand écran

Thumbnail
View/Open
ullcri_a2016n19-20p125.pdf (620.3Kb)
Issue date
2016
Author
Andrieux, Charlotte
Suggested citation
Andrieux, Charlotte; . (2016) . Les représentations de la féminité à travers les adaptations de Nana d’Émile Zola pour le petit et le grand écran. L'Ull crític, 2016, núm. 19-20, p. 125-146. https://doi.org/10.21001/luc.19.20.08.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Aquest article es proposa estudiar les representacions de la feminitat a través del personatge de Nana, comparant una selecció de sis adaptacions cinematogràfiques i televisives de la cèlebre novel·la epònima d’Emile Zola, realitzades entre 1926 i 2001 per Jean Renoir, Dorothy Arzner, Christian- Jaque, Maurice Cazeneuve, Dan Wolman i Edouard Molinaro. Deixant enrere una perspectiva clàssica que es basaria només en criteris de fidelitat a l’obra original i en el valor artístic de la recreació, aquesta anàlisi, fonamentada en tesis de diversos teòrics de l’adaptació cinematogràfica, intenta discernir el que aquestes noves relectures de la novel·la li aporten quan la transformen o renoven a través de mecanismes de supressió, condensació, aportacions, transposicions o transformacions més o menys exigits pel procés de transmediació, o pels objectius propis dels cineastes. El nostre propòsit consisteix a determinar en quina mida aquestes reinterpretacions donen forma a un mite de la feminitat en constant evolució, o més precisament a l’evolució d’una dona que, segons les èpoques i els països, ha perseguit una forma d’independència basada sobretot en els seus atributs femenins, no tant per a dominar el gènere masculí sinó per a aconseguir igualar-lo.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/58703
DOI
https://doi.org/10.21001/luc.19.20.08
Is part of
L'Ull crític, 2016, núm. 19-20, p. 125-146
European research projects
Collections
  • Any: 2016 Núm.: 19-20 [44]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to