Les Trois Mousquetaires d’Alexandre Dumas, du roman a l’écran: apparitions de Milady

View/ Open
Issue date
2016Author
Moure, José
Schopp, Claude
Suggested citation
Moure, José;
Schopp, Claude;
.
(2016)
.
Les Trois Mousquetaires d’Alexandre Dumas, du roman a l’écran: apparitions de Milady.
L'Ull crític, 2016, núm. 19-20, p. 57-72.
https://doi.org/10.21001/luc.19.20.04.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest article analitza les aparicions de Milady a Els Tres mosqueters per tal
de copsar les diferències entre la novel·la original i algunes adaptacions. A les
diverses versions el personatge apareix com el reflex d’un arquetip oposat a la
feminitat: el de la dona criminal, malèfica, tortuosa, que actua com a contrapunt
a la bondadosa Constance. L’estudi analitza les adaptacions d’Henri Diamant-
Berger, la del hollywoodià George Sydney i la de Richard Lester, totes elles
produïdes en èpoques distintes. Malgrat tot en el conjunt de les versions es
manté el paradigma de Dumas que presenta una dona sensual capaç d’utilitzar
l’encant personal per tal d’aconseguir els seus propis objectius.