El Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives en la Infància i en la Joventut (GRISIJ) vol contribuir a l’avanç del coneixement i a la creació de marcs de referencia científics per transformar-los en recursos per a l’acció socioeducativa en la infància i les famílies en situació de vulnerabilitat. Per això centra la seva activitat en les següents línies d’investigació: la Promoció i protecció a la infància; l’Educació i Salut; i els Drets, resiliència i parentalitat positiva. [Més informació].

Collections in this community

Recent Submissions

  • La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida. Informe 2009 - 2010 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Ballesté, Joan; Adrover, Àngels; Vaquero Tió, Eduard (Edicions de la Universitat de Lleida, 2011)
    Les dades publicades per governs i altres institucions internacionals sobre la infància i l’adolescència són un referent interessant sobre realitats àmplies, estatals o internacionals. Malgrat la seva oportunitat i utilitat ...
  • La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 5è informe, 2017-2018 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Ballesté, Joan; Adrover, Àngels; Vaquero Tió, Eduard; Forné Samitier, Maria Alba (Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2019)
    El cinquè informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2017-2018. Aquest informe pretén: ...
  • La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 4t informe, 2015–2016 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Ballesté, Joan; Adrover, Àngels; Vaquero Tió, Eduard; Forné Samitier, Maria Alba (Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2017)
    El quart informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2015–2016. Aquest informe pretén: Analitzar ...
  • La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 2n informe, 2011-2012 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Ballesté, Joan; Adrover, Àngels; Vaquero Tió, Eduard (Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2013)
    El segon informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2011-2012. Així doncs pretén: Analitzar ...
  • La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 3r informe, 2013–2014 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Ballesté, Joan; Adrover, Àngels; Vaquero Tió, Eduard (Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2015)
    El tercer informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2013–2014. Aquest informe pretén: • ...
  • Projecte d’innovació docent: Drets de a Infància i Ciutadania Global a les facultats d’educació. Implementació i avaluació des d’una proposta col·laborativa entre universitats 

    Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Vaquero Tió, Eduard; Estrada Roca, M. Asunción; Fernández Rodrigo, Laura; Forné Samitier, Maria Alba; Molina, María Cruz; Pastor Vicente, Crescencia; Fuentes Peláez, Núria; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Mundet Bolós, Anna; Pérez Hernando, Sara; Ponce, Carmen; Casas Casajuana, Jéssica; Torres Sabaté, Concepció; Grandío Capdevila, Cristina; Rodríguez Pérez, Sara (2017)
    El pòster presenta els primers resultats de l’experiència d’implementació i avaluació de la proposta formativa “Los derechos de la infancia y la ciudadanía global en las facultades de educación” que es desenvolupà durant ...
  • Els Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les titulacions d’educació 

    Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles (2017)
    Pòster explicatiu del contingut de la guia “Drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les facultats d’educació” que pretén apropar els drets de la infància a les aules ...
  • L’enfocament de drets en la formació inicial de mestres i educadors. Presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les titulacions de magisteri i educació socia 

    Corbella Molina, Laura; Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles (2017)
    Pòster explicatiu dels resultats obtinguts en la recerca sobre la presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global als graus d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Social de 35 universitats espanyoles ...
  • Guía para introducir el Enfoque de Derechos para la Protección de la Infancia en los centros educativos 

    Balsells, M. Àngels; Alsinet, Carles; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Urrea Monclús, Aida (Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2016)
    La guía que se presenta es un recurso útil para profesionales de la educación que a diario están en contacto con niños, niñas y adolescentes. El objetivo de la guía es que conozcan y tengan recursos para actuar ante ...
  • Presencia de los Derechos de la Infancia y la Ciudadanía Global en las titulaciones de Magisterio y Educación Social en la Universidad Española. Identificación y valoración de los planes de estudio 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Urrea Monclús, Aida (Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2015)
    El presente informe contiene el análisis de los planes de estudio y guías docentes del curso 2014-2015 de los grados de magisterio en educación infantil, magisterio en educación primaria y educación social de 36 universidades ...
  • Proyecto de investigación evaluativa (2014-15): Fomento de la integración curricular de la educación para el desarrollo en el sistema educativo español 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Urrea Monclús, Aida (Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2015)
    El presente informe presenta la Guía de Autoevaluación sobre Derechos de la Infancia elaborada por UNICEF – Comité Español y los resultados de la investigación evaluativa sobre los materiales, el proceso, su implementación ...
  • Derechos de la Infancia y Educación para el Desarrollo. Análisis de necesidades del sistema educativo 

    Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Urrea Monclús, Aida (Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2012)
    El presente informe de investigación da respuesta a los interrogantes que UNICEF – Comité Español quiere resolver antes de diseñar una propuesta para incorporar la Convención de los Derechos del Niño (CDN) y la Educación ...
  • Nens, nenes i adolescents en acolliment i adopció: propostes per a la seva atenció educativa a centres de primària i secundària 

    Jiménez-Morago, Jesús M.; Carrera, P.; Cortada, N. (Edicions de la Universitat de Lleida, 2019)
    El centre educatiu ha de facilitar la incorporació de la infància i l’adolescència en acolliment i adopció mitjançant un pla personalitzat d’acollida que inclourà una avaluació inicial que guiï l’atenció educativa. Un pla ...
  • GENER@T. Programa socioeducatiu per a la prevenció de la violència de gènere en parelles adolescents: implementació i avaluació 

    Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Urrea Monclús, Aida; Llanes, Juan; Izquierdo Santaulària, Robert (Edicions de la Universitat de Lleida, 2019)
    L’objectiu d’aquest monogràfic és presentar els resultats d’una recerca avaluativa basada en evidències. Aquesta recerca ha tingut dos objectius generals: 1. Valorar l’impacte del programa GENER@T. 2. Identificar ...
  • Alphabétisation numérique, résilience et cohésion familiale. Une recherche conduite auprès d’adolescents en situation de vulnérabilité 

    Vaquero Tió, Eduard; Balsells, M. Àngels; Carrera, Xavier (Université de Mons, 2016)
    Cette étude porte sur l’emploi de la technologie par les adolescents pour faire face à des situations d’adversité, alors que les contextes sociaux sont de plus en plus avancés technologiquement. Dans cet article, nous ...
  • Positive parenting support during family reunification 

    Balsells, M. Àngels; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Urrea Monclús, Aida; Vaquero Tió, Eduard (Taylor & Francis, 2018)
    This article presents the results of a qualitative study that explores parenting skills when a child returns home after a period of foster care in the child protection system. There were a total of 135 participants, including ...
  • El suport a la família biològica, un factor bàsic per a la reunificació en els acolliments familiars i residencials 

    Amorós, Pere; Balsells, M. Àngels; Fuentes-Peláez, Núria; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Molina, María Cruz; Mundet Bolós, Anna; Pastor Vicente, Crescencia; Vaquero Tió, Eduard (Departament de Benestar i Drets Socials, Consell de Mallorca, 2012)
    L’ànàlisi de la literatura permet observar com la investigació sobre la identificació de les necessitats i les capacitats parentals de les famílies en situació de vulnerabilitat amb fills i filles en el sistema de ...
  • Módulo 5. Consolidando la reunificación 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...
  • Módulo 4. Los primeros días en casa 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...
  • Módulo 3. Preparando la vuelta a casa 

    Balsells, M. Àngels; Pastor Vicente, Crescencia; Amorós, Pere; Fuentes-Peláez, Núria; Molina, María Cruz; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Vaquero Tió, Eduard; Ponce, Carmen; Mateo Gomà, Maribel; Parra Ramajo, Belén; Torralba Roselló, Josep Maria; Mundet Bolós, Anna; Urrea Monclús, Aida; Ciurana Sala, Anna; Navajas Hurtado, Alicia; Vázquez Álvarez, Noelia; Giralt, Olga; Tous, Roger; Clavero, Javier; Navarro Sagristà, Adrià (Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. Centro de Publicaciones, 2015)
    Caminar en familia es un programa de apoyo a las competencias parentales específicas que las familias tienen que desarrollar en un proceso de acogida y de reunificación familiar. Es un instrumento para que los profesionales ...

View more