Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives en la Infància i en la Joventut
Browse by
El Grup de Recerca en Intervencions Socioeducatives en la Infància i en la Joventut (GRISIJ) vol contribuir a l’avanç del coneixement i a la creació de marcs de referencia científics per transformar-los en recursos per a l’acció socioeducativa en la infància i les famílies en situació de vulnerabilitat. Per això centra la seva activitat en les següents línies d’investigació: la Promoció i protecció a la infància; l’Educació i Salut; i els Drets, resiliència i parentalitat positiva. [Més informació].
Collections in this community
-
Pòsters (GRISIJ) [3]
Recent Submissions
-
Socio-Educative Program to Promote Family Reunification: Support for Practitioners through a Virtual Environment
(University of Porto, 2018) -
E-parenting: revisión de la literatura
(Edicions de la Universitat de LleidaAsociación EDUTEC, 2018)La irrupción de internet en todas las áreas de la vida cotidiana también se ha puesto de manifiesto en la educación parental y familiar. Las familias usan la red para buscar ayuda en el desempeño de sus funciones parentales, ... -
El uso de un Entorno Virtual como soporte a los profesionales del programa socioeducativo "Caminar en Familia"
(Edicions de la Universitat de LleidaAsociación EDUTEC, 2018)El programa ‘Caminar en familia’ fue implementado y evaluado en el marco de un proyecto I+D a través de una metodología de investigación-acción participativa. El proyecto requirió de la colaboración entre investigadores ... -
Acompanyament educatiu i social a persones trans* en la infància i l’adolescència
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2020)Gran part de la societat continua associant la identitat sexual amb els genitals, és a dir: s’és nen/noi/home quan es té penis i s’és nena/noia/dona quan es té vulva. Ara bé, la identitat de gènere i la identitat sexual ... -
Agència infantil i adolescent i activisme digital en l’educació per als drets de la infància i la ciutadania global
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2020)En aquest monogràfic, es presenten algunes recomanacions sobre com cal incorporar de manera estratègica i significativa les tecnologies digitals en l’ECG. L’Educació per a la Ciutadania Global (ECG) pretén empoderar als ... -
Uninformed, Afraid and Confused: What Children Need to Know at the Beginning of Their Foster Care Process
(Routledge, 2020)This article focuses on the information that children need to be given when they are moving to a fostering placement. Generally, children are not consulted or informed prior to the foster decisions being made, nor when ... -
Alumnado que no sigue las actividades educativas: El caso de una escuela de alta complejidad durante el confinamiento por COVID-19
(Universidad Complutense de Madrid, 2020)El estudio tiene como objetivo describir la experiencia de una escuela pública de alta complejidad de educación infantil y primaria en Cataluña durante el estado de alarma y el confinamiento por COVID-19. El centro educativo ... -
Contar con la infancia en situación de riesgo en los procesos de investigación: pasos hacia la coproducción
(Universidad Complutense de Madrid, 2020)De acuerdo con la Convención sobre los Derechos del Niño, los y las niñas tienen derecho a participar en todos aquellos aspectos que les afectan. Se reconoce cada vez más la importancia de dar voz y tener en cuenta a la ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida. Informe 2009 - 2010
(Edicions de la Universitat de Lleida, 2011)Les dades publicades per governs i altres institucions internacionals sobre la infància i l’adolescència són un referent interessant sobre realitats àmplies, estatals o internacionals. Malgrat la seva oportunitat i utilitat ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 5è informe, 2017-2018
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2019)El cinquè informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2017-2018. Aquest informe pretén: ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 4t informe, 2015–2016
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2017)El quart informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2015–2016. Aquest informe pretén: Analitzar ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 2n informe, 2011-2012
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2013)El segon informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2011-2012. Així doncs pretén: Analitzar ... -
La infància i l’adolescència de la ciutat de Lleida 3r informe, 2013–2014
(Observatori de la Infància i l’Adolescència de Lleida, 2015)El tercer informe de la situació de la infància i l’adolescència té per objectiu conèixer la situació i l’evolució de l’estat dels infants i els joves a la ciutat de Lleida en els anys 2013–2014. Aquest informe pretén: • ... -
Projecte d’innovació docent: Drets de a Infància i Ciutadania Global a les facultats d’educació. Implementació i avaluació des d’una proposta col·laborativa entre universitats
(2017)El pòster presenta els primers resultats de l’experiència d’implementació i avaluació de la proposta formativa “Los derechos de la infancia y la ciudadanía global en las facultades de educación” que es desenvolupà durant ... -
Els Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les titulacions d’educació
(2017)Pòster explicatiu del contingut de la guia “Drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les facultats d’educació” que pretén apropar els drets de la infància a les aules ... -
L’enfocament de drets en la formació inicial de mestres i educadors. Presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les titulacions de magisteri i educació socia
(2017)Pòster explicatiu dels resultats obtinguts en la recerca sobre la presència dels Drets de la Infància i la Ciutadania Global als graus d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Social de 35 universitats espanyoles ... -
Guía para introducir el Enfoque de Derechos para la Protección de la Infancia en los centros educativos
(Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2016)La guía que se presenta es un recurso útil para profesionales de la educación que a diario están en contacto con niños, niñas y adolescentes. El objetivo de la guía es que conozcan y tengan recursos para actuar ante ... -
Presencia de los Derechos de la Infancia y la Ciudadanía Global en las titulaciones de Magisterio y Educación Social en la Universidad Española. Identificación y valoración de los planes de estudio
(Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2015)El presente informe contiene el análisis de los planes de estudio y guías docentes del curso 2014-2015 de los grados de magisterio en educación infantil, magisterio en educación primaria y educación social de 36 universidades ... -
Proyecto de investigación evaluativa (2014-15): Fomento de la integración curricular de la educación para el desarrollo en el sistema educativo español
(Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2015)El presente informe presenta la Guía de Autoevaluación sobre Derechos de la Infancia elaborada por UNICEF – Comité Español y los resultados de la investigación evaluativa sobre los materiales, el proceso, su implementación ... -
Derechos de la Infancia y Educación para el Desarrollo. Análisis de necesidades del sistema educativo
(Edición Càtedra Educació i Adolescència, 2012)El presente informe de investigación da respuesta a los interrogantes que UNICEF – Comité Español quiere resolver antes de diseñar una propuesta para incorporar la Convención de los Derechos del Niño (CDN) y la Educación ...