Grau en Educació Social
Permanent URI for this collection
Treballs de fi de grau en Treball Social de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social [Més informació]
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessLas relaciones de dominio en el ser gestante(2017) Calvo Guri, Maria EmparEste Trabajo de Final de Grado (TFG) proporciona un recorrido entre las divergencias que podemos encontrar si hablamos de género, sexualidad e identidad. Éste abarca las categorías binarias más conocidas, como el ser hombre o mujer, heterosexual u homosexual y, todo ello, dentro de los límites que marcan las sociedades actuales y, por lo tanto, nuestros arraigos a la cultura hegemónica occidental. Todos estos contenidos se confinan a un simple, pero muy cuestionable, sistema de categorización, donde se debe diferenciar el sexo biológico de las construcciones sociales. También incluye aquellas personas que no se sienten identificadas con una estructura normativa de género, como las masculinidades femeninas, la transexualidad y la intersexualidad. Estas personas, conocidas más bien como personas transgénero, son el punto de partida para disputar las categorías de hombre o mujer, naturaleza o cultura, sexualidad o placer e identidad de género. Por consiguiente, incorpora la Teoría Queer, la que facilita la comprensión de las dicotomías sexo-género y resulta ser el hilo conductor para razonar la performatividad del género.
- ItemOpen AccessSam Sam: un proyecto de cooperación recíproca(2016-06) Segura Guerrero, XavierSam Sam es un proyecto de Cooperación Internacional desarrollado a través de la metodología de la Animación Sociocultural. Su finalidad es colaborar con el desarrollo de la escuela Kalasans que se encuentra en el barrio Sam Sam III de Dakar. Asimismo, pretende sensibilizar al alumnado del Grado en Educación Social de la UdL y a la población de Lleida en general de la importancia de promover la educación a nivel global como fuente del cambio social y de la democratización de los pueblos. Se trata de un proyecto con una perspectiva del norte al sur y del sur al norte, puesto que cooperar con el desarrollo de la comunidad de Sam Sam III de Dakar también promueve nuestro propio desarrollo. La cooperación es reciproca además, porque el espíritu Sam Sam, de dignidad, lucha y superación está presente en todo el proyecto.
- ItemOpen AccessTreballem junts, millorem tots! Programa de competències parentals(2016) Yael Melano, IvanaAls entorns educatius són cada vegada més presents l’absentisme escolar i les conductes agressives dels joves, a partir d’una entrevista amb l’educadora social d’un institut s’ha detectat que la causa està moltes vegades en la situació familiar dels adolescents. Aquest treball, exposa una intervenció per portar a terme des dels mateixos instituts. Els participants seran aquelles famílies que es troben en situació de risc lleu, i que els seus fills estan cursant el primer cicle de la ESO (Educació Secundària Obligatòria). En aquest es treballaran les competències parentals a través d’una metodologia experiencial, treballant tant amb la família com amb el menor.
- ItemOpen AccessObserva, pensa, emociona't i actua : programa d'educació emocional per infants i adolescents(2015-06) Forné Samitier, Maria AlbaAquest programa sorgeix de la necessitat de treballar les emocions amb infants amb risc social. L’objectiu principal del programa és aconseguir que els infants adquireixin un major coneixement envers el món de les emocions així com tinguin recursos i estratègies per tal d’identificar-les, gestionar-les i expressar-les. És a dir, es treballa la consciència emocional com a primer pas per tal de treballar l’educació emocional. Treballar les emocions significa treballar per aconseguir una millor convivència i un millor benestar personal i social.
- ItemOpen AccessL'estigmatització social i la malaltia mental. Una mirada polifònica(2015-07) Martínez Asqué, RubenEl treball de final de grau titulat “ L’estigmatització social i la malaltia mental. Una mirada polífonica”, està basat en un treball d’investigació, que s’ha realitzat a través de la recerca d’informació per mitjà de grups de discussió com a tècnica qualitativa d’investigació social. Aquests diferents grups de discussió, estan formats per persones que reuneixen característiques comunes en cadascun dels diferents grups de discussió, ocupant diferents franges d’edats i etapes maduratives personals. A través d’aquesta tècnica qualitativa d’investigació social, s’han tractat diferents qüestions, dividides en diferents blocs en el treball i que tenen relació a l’estigmatització de la societat a les persones amb malalties mentals.