Llibres / Capítols de llibre (Grup de Recerca Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC))

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 3 of 3
  • Item
    Open Access
    Guia de lectura sobre narratives del pacient i/o acompanyant
    (2023) Yuguero Torres, Oriol; Sanvicén, Paquita; Lafarga Giribets, Antonia; Peñascal Pujol, Eduard; Solé Cases, Silvia; Estupinyà Pinyol, Eva; Sancho Fons, Romina
    El text que teniu a les mans té una doble funció teòrica i pràctica. La teòrica es desenvolupa contextualitzant i explicant el perquè d’aquesta guia de lectura sobre narratives de pacients i/o acompanyants. La pràctica presenta amb detall la guia de lectura que proposem.
  • Item
    Open Access
    Educación en / con el espacio virtual. Reflexiones a pié de aula, de calle i de pantalla
    (2021) Sanvicén, Paquita
    Este artículo tiene como base la conferencia Educación en/con el espacio virtual. Oportunidades, barreras y retos avisan en tiempos de pandemia impartida online en mayo de 2021 en el VII Seminário Nacional y II Internacional de Formação, Mediação e Supervisão. Revisada, añadiendo reflexiones a partir de informes y aportaciones que han vertido conocimiento, análisis y propuestas para el enfoque y desarrollo de la educación en la llamada nueva normalidad post-covid. Por el poder evidente que tiene el espacio virtual en los distintos planos y dimensiones de la educación en todos los ámbitos, incido en las aportaciones, distorsiones, impactos que cabe tener en cuenta para que sea un buen aliado para la educación. Por ello, incorporo expresamente opiniones de jóvenes universitarias y universitarios que han reflexionado sobre cómo están construyendo sus vidas con/en Internet. A partir de la argumentación, datos y experiencias, se concluye que, más que nunca en la sociedad digital, la educación es una corresponsabilidad social, la base de la construcción del ser humano y la sociedad; que la tecnología es un medio no un fin; que en los planes y acciones que se desarrollen para conseguir la competencia digital debemos focalizar y profundizar en la Educación Digital para el desarrollo social, profesional y humano de la sociedad. Identificación, análisis, sensibilización, concienciación, corresponsabilidad son dimensiones clave en la educación en/para la prevención de los impactos negativos del mal uso de las tecnologías digitales para la construcción y desarrollo de las vidas de las personas de todas las edades.
  • Item
    Open Access
    Noves normalitats i objectius de desenvolupament sostenible 2030. De la teoria general a la pràctica concreta. Propostes d'acció ODS en el marc de les titulacions de grau de la FEPTS
    (Edicions de la Universitat de Lleida, 2021) Molina, Fidel; Sanvicén, Paquita; Miró Miró, Deli; Kovačević Kuč, Lana; Soldevila Benet, Anna; Universitat de Lleida. Grup d'Estudis Societat, Salut, Educació i Cultura (GESEC). Observatori d’Aprenentatge Servei
    La UdL està implicada en la difusió, reflexió i acció d’activitats relacionades amb el programa ODS 2030. En consonància amb aquesta iniciativa institucional, la GUIA DE BONES PRÀCTIQUES que es presenta té dos destinataris: professorat i estudiantat, treballant en col·laboració. Té, alhora, com a objecte el desenvolupament de la reflexió i la investigació socioeducativa de l’anomenada “NOVA NORMALITAT” I L’IMPULS DE LA POSADA EN PRÀCTICA DELS ODS dimensionats i aplicats a nivell micro. La gestió del coneixement aplicada als processos de canvi social és imprescindible. Així es despleguen actuacions amb una finalitat doble: d’una banda, informar, sensibilitzar i implicar als docents i a l’estudiantat en la reflexió, l’anàlisi de la realitat, i accions concretes de millora i transformació del seu entorn. D’altra banda, l’adquisició activa i col·laborativa de competències a través del treball per projectes, l'aprenentatge basat en casos, l’aprenentatge-servei i altres metodologies o estratègies docents actives i participatives. D’aquesta manera, es vetlla pel desenvolupament dels ODS en relació amb la situació (post)-COVID-19 i a les diverses problemàtiques socials actuals en què es puguin treballar les competències dels diferents Graus.