Treballs de recerca premiats en la Convocatòria Anual de la Càtedra d'Educació i Adolescència

Permanent URI for this collection

Aquest col·lecció està formada pels treballs premiats en la Convocatòria Anual de la Càtedra dels Premis “Educació i Adolescència” a Treballs de Recerca de Batxillerat (TdR), Treballs de Fi de Grau (TFG) i Treballs de Fi de Màster (TFM). En aquests premis es reconeix l’excel·lència dels treballs de l’estudiantat orientats als trets d’identitat de la Càtedra (aplicabilitat a la recerca, veu de l’adolescència, pràctiques basades en evidències científiques i educació formal i educació no formal) i dedicats a alguna de les temàtiques prioritàries de la Càtedra (convivència en els centres educatius, promoció de la salut, adolescència i família, i Tecnologies de la Informació i de la Comunicació). La col·lecció vol donar visibilitat i reconeixement als treballs guardonats perquè aporten propostes per a la millora de la pràctica educativa en l’etapa adolescent. [Més informació]

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 15
  • Item
    Open Access
    Anàlisi de les necessitats biològiques, socials i escolars dels i les adolescents. Estudi de cas
    (Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2024) Garcia Pérez, Cristina
    Aquest estudi analitza la falta de sincronització entre els horaris escolars dels i les adolescents i les seves necessitats biològiques i socials, destacant la incoherència amb les activitats extraescolars i els seus bioritmes. L'objectiu és investigar les necessitats dels i les estudiants d'ESO a l'Escola Pia Sarrià i proposar un horari que millori el seu benestar i rendiment acadèmic.
  • Item
    Open Access
    La resolució dels conflictes en els Centres Residencials d’Acció Educativa. Guia de bones pràctiques
    (Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2024) Falcó Bellart, David
    El treball es basa a donar una resposta als conflictes que sorgeixen durant el dia a dia en els Centres Residencials d’Acció Educativa. A través de l’observació de diferents conflictes i de fer un estudi sobre quines estratègies educatives són més efectives, s’ha creat una guia de bones pràctiques dissenyada per a poder ser una guia referent en els Centres Residencials d’Acció Educativa i un material útil per a la resolució dels conflictes.
  • Item
    Open Access
    L’amor està en l’aire i l’aire intoxicat
    (Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2024) Subirachs Garcia, Griselda
    El treball "L’amor està en l’aire, i l’aire intoxicat" analitza la dimensió sociocultural de l’amor romàntic des d’una perspectiva crítica. Explora els mites, ideals i estructures socials que perpetuen models d’amor que sovint resulten tòxics i limitadors. A través de mètodes teòrics i pràctics, aborda els efectes del patriarcat i el capitalisme en la construcció de l’amor, identificant-ne les fissures i proposant la deconstrucció d’aquestes concepcions per millorar les relacions afectives i redefinir l’amor en termes més sans i igualitaris.
  • Item
    Open Access
    ¿Cómo les adolescentes LGTBIQ+ construyen sus espacios seguros? Un estudio de caso fundamentado en el Capital Social
    (Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2023) Piqueras Leza, Roberte
    Les adolescentes LGBTIAQ+ experimentan un riesgo elevado de pobreza en su salud y en los resultados académicos debido principalmente a experiencias sociales de estigma y discriminación. Por ello, este estudio utiliza la metodología del photovoice y la línea de tiempo, con herramientas TIC, para la recogida de información de les adolescentes, incluyendo a sus familias en los procesos reflexivos fundamentados en el Capital Social.
  • Item
    Open Access
    Somni d’una vida. El meu institut
    (Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2023) Sebastià Ferré, Gina-Lua
    Partint de la meva passió per la docència i el convenciment que és possible una altra manera d’ensenyar més gratificant per a alumnes i professors, va sorgir la idea de crear un institut. El treball consta de la creació d’una base teòrica que porta a poder crear la metodologia, els principis i la part arquitectònica seguint uns principis de bioresponsabilitat d’un institut de creació pròpia.