Grau en Educació Infantil
Permanent URI for this collection
Treballs de fi de grau en Educació Infantil de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social [Més informació]
Browse
Recent Submissions
- ItemOpen AccessMindfulness Atenció plena en l’Educació Infantil(2017-05) Ramirez Elias, DésiréeEl Mindfulness o Atenció Plena pot ajudar a millorar els resultats d’aprenentatge en el context de l’Educació Infantil. L’objectiu del treball és potenciar l’ús del Mindfulness com a un recurs per abordar situacions dins l’aula. Per introduir el tema, es fa una descripció de la història i orígens d’aquesta disciplina així com la seva aplicació a l’àmbit educatiu. S’expliquen els beneficis que proporciona el Mindfulness tant per l’alumnat com per al professorat, en què consisteix la seva pràctica i quina relació té amb l’Educació Emocional. També es donen a conèixer els programes educatius, a nivell nacional i internacional, per treballar el Mindfulness i notícies d’actualitat. Pel que fa la part pràctica, es presenta una seqüència didàctica, que consta de dotze sessions. Posteriorment, es desenvolupa l’anàlisi de l’aplicació d’algunes d’aquestes sessions a una escola concreta. Finalment, s’exposen les conclusions del treball en les quals es planteja una proposta d’introducció del Mindfulness a les escoles.
- ItemOpen AccessCatàleg dels contes oblidats. Anàlisi d'alguns temes tabú en la realitat educativa(2016-09) Pueyo Barberà, RaquelEn aquest treball, es presenta un marc teòric que té per finalitat donar a conèixer la importància d’alguns temes que poden sorgir en la realitat educativa de les nostres aules però que no són tan emergents en l’anàlisi d’estudi. Es realitza un petit recorregut pels orígens de cada concepte, analitzant els tabús i les repercussions en el desenvolupament dels infants. Posteriorment, s’ha dut a terme una part pràctica en la que es presenta el catàleg amb els àmbits escollits i els contes cercats en cadascun d’ells i s’han investigat les potencialitats i les mancances de les temàtiques tractades fent una comparativa amb el marc teòric. Finalment, s’extreuen unes conclusions per identificar la situació real d’aquesta investigació.