Pòsters (Ciències de l'Educació)

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 6
  • Item
    Open Access
    The integration of transmedia education as support tool for fostering and family reunification processes
    (2022) Erta-Majó, Arnau; Vaquero Tió, Eduard
    La narrativa transmèdia és una forma d'explicar històries a través de múltiples mitjans, on l'audiència participa activament en l'expansió. Té dues característiques clau: la convergència de mitjans i el paper actiu de l'audiència, aplicant-se com a metodologia pedagògica en l'educació transmèdia (ET). Aquest enfocament és especialment rellevant en la protecció infantil, permetent una comunicació adequada entre professionals, famílies i infants, i potenciant la participació familiar. Aquest projecte busca millorar els processos de reunificació familiar mitjançant l'anàlisi, disseny i elaboració d'un model d'ET centrat en la participació de tots els agents implicats. Els objectius inclouen explorar l'ús de l'ET en la protecció infantil, delimitar els elements necessaris per a la seva integració en els processos d'acollida i reunificació, dissenyar un model educatiu transmèdia, i crear objectes educatius transmèdia per articular el model. La recerca es desenvolupa en quatre etapes: una revisió sistemàtica de la literatura, la recollida de dades mitjançant grups focals i entrevistes, el disseny del model TE en la reunificació familiar, i el desenvolupament de recursos i estratègies. Els resultats indiquen que, tot i els pocs precedents de TE en la protecció infantil, aquesta té un gran potencial en contextos d'educació no formal, com els programes de parentalitat positiva. Els set nivells a considerar en el disseny d'un TEP inclouen les intencions, les necessitats dels participants, els recursos tecnològics i físics, entre d'altres. Els principals resultats esperats són un model d'acció comunicativa i socioeducativa transmèdia aplicable a la protecció infantil, i una sèrie de productes transmèdia per a la seva aplicació pràctica. En conclusió, l'ús de l'ET en la protecció infantil no està prou estès, però té el potencial de millorar la comunicació i la participació familiar en processos de reunificació, contribuint a la resiliència de famílies i infants en situacions vulnerables.
  • Item
    Open Access
    La investigación por pares en contribución a la participación adolescente, a la justicia social y a la educación de calidad
    (2023) Erta-Majó, Arnau; Fernández Rodrigo, Laura; Urrea Monclús, Aida
    En el marc de l'Agenda 2030, els ODS 4 i 16 promouen una societat justa i sostenible mitjançant una educació de qualitat i una participació activa. Les universitats han de jugar un paper rellevant i la investigació participativa és clau per assolir aquests objectius, enfortint la relació entre ciència i societat. L'ODS 4, centrat en l'Educació de Qualitat, es pot reforçar apoderant la societat per afrontar desafiaments educatius i socials. L'ODS 16, centrat en la Pau, Justícia i Institucions Sòlides, es beneficia d'una col·laboració significativa en la investigació. Aquest estudi se centra en la participació adolescent en la investigació per parelles. Van participar 12 adolescents, principalment de contextos vulnerables, en un procés de cinc sessions de 4 hores cadascuna. Es van identificar necessitats adolescents mitjançant pluja d'idees, anàlisi, creació de productes i validació grupal, amb una anàlisi qualitativa i participativa de les dades. La col·laboració va permetre dissenyar productes que expliquen les necessitats adolescents, mostrant una perspectiva més holística i interdependent. Els adolescents van demostrar autocrítica i consciència de la seva responsabilitat, reconeixent la seva vulnerabilitat i necessitat d'acompanyament. Els resultats subratllen la importància d'incloure els adolescents com a coinvestigadors, cosa que amplia la comprensió del tema i els apodera. Això assegura que se sentin escoltats i considerats, promovent la seva resiliència i expectatives. La investigació participativa i el lideratge de les universitats fomenten una educació de qualitat i una ciutadania crítica i global, contribuint a una societat més justa i equitativa.
  • Item
    Open Access
    Project UnimSTEM: school and university integration of STEAM and digital competences (Innovation project)
    (2024-06) Peinado Alamillo, Raül; Marín, Victoria I.; Aguilar Camaño, David
    Poster presented at the EDEN 2024 Annual Conference (Graz, Austria) about the project "UnimSTEM: proposta integradora universitat-escoles per al desenvolupament de competències CDD-STEAM" (2023-2024) (EDU128/23/00016), grant from the Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya for the Digital Promotion of Education within the framework of component 19 of the Recovery, Transformation and Resilience Plan (PRTR), funded by the European Union - Next Generation EU.
  • Item
    Open Access
    Projecte d’innovació docent: Drets de a Infància i Ciutadania Global a les facultats d’educació. Implementació i avaluació des d’una proposta col·laborativa entre universitats
    (2017) Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles; Vaquero Tió, Eduard; Estrada Roca, M. Asunción; Fernández Rodrigo, Laura; Forné Samitier, Maria Alba; Molina, María Cruz; Pastor Vicente, Crescencia; Fuentes Peláez, Núria; Mateos Inchaurrondo, Ainoa; Mundet Bolós, Anna; Pérez Hernando, Sara; Ponce, Carmen; Casas Casajuana, Jéssica; Torres Sabaté, Concepció; Grandío Capdevila, Cristina; Rodríguez Pérez, Sara
    El pòster presenta els primers resultats de l’experiència d’implementació i avaluació de la proposta formativa “Los derechos de la infancia y la ciudadanía global en las facultades de educación” que es desenvolupà durant els cursos 2016/2017 y 2017/2018. Hi varen participar 4 universitats, 23 docents i més de 750 alumnes. Els resultats mostren la bona rebuda de les activitats d’ensenyament – aprenentatge i els punts forts que varen identificar-se S’afegeixen recomanacions per a futures implementacions.
  • Item
    Open Access
    Els Drets de la Infància i la Ciutadania Global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les titulacions d’educació
    (2017) Urrea Monclús, Aida; Balsells, M. Àngels; Coiduras Rodríguez, Jordi L.; Alsinet, Carles
    Pòster explicatiu del contingut de la guia “Drets de la infància i la ciutadania global a les facultats d’educació. Proposta formativa per a les facultats d’educació” que pretén apropar els drets de la infància a les aules universitàries. En ell s’exposen de forma resumida els continguts de la guia: la justificació de la importància d’incorporar aquest enfocament; la proposta formativa formativa orientada a la universitat; i la proposta d’activitats d’ensenyament – aprenentatge.