Suport i Assessorament a l'Activitat Docent
Permanent URI for this collection
Som l'estructura responsable d'assessorar i donar suport als processos d'ensenyament-aprenentatge presencials i online de la UdL.
Promocionem processos d'innovació docent i la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos d'ensenyament–aprenentatge presencials i no presencials, focalitzant els esforços en assolir elevats nivells de qualitat pedagògica.
[Més informació]
Browse
Browsing Suport i Assessorament a l'Activitat Docent by Title
Now showing 1 - 20 of 93
Results Per Page
Sort Options
- ItemMetadata onlyAcrosport(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Costes i Rodríguez, Antoni; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentEls objectius són: Desenvolupar hàbits de cooperació i respecte pels companys. Realitzar els elements tècnics de l’acrosport. Realitzar les activitats amb una postura corporal segura. Realitzar les activitats tenint en compte els aspectes de seguretat. Millorar la motricitat i la condició física mitjançant l’acrosport. Crear una figura grupal d’acrosport.
- ItemMetadata onlyAliments funcionals(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Odriozola Serrano, Isabel; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentEls aliments funcionals són aquells aliments que són elaborats no només per les seves característiques nutricionals sinó també per a complir una funció específica com pot ser el millorar la salut i reduir el risc de contreure malalties.
- ItemMetadata onlyAnàlisis d'estructures - Mètode dels nodes(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2014) Pérez García, Pedro J.; Barrau, JérômePer a realitzar l’anàlisi d’una estructura, és necessari determinar les forces externes i les forces internes. Aquestes forces internes són les que mantenen unides totes les parts d’una estructura. La metodologia emprada per a resoldre una estructura es basa en l’ús de les equacions d’equilibri. No obstant, el procediment varia en funció del tipus d’estructura. En aquest apartat, podem considerar 3 categories d’estructures: 1. Estructures articulades: dissenyades per a suportar càrregues, són estructures formades per elements rectes connectats entre ells exclusivament a traves de les seves extremitats. Per tant, cadascun dels elements només està subjecte a 2 forces que són iguals, oposades i que tenen la direcció del propi element. 2. Entramats: dissenyades també per a suportar càrregues, els entramats es diferencien de les estructures articulades pel fet que sempre contenen, com a mínim, un element subjecte a 3 o més forces que, en general, no estan orientades en la direcció de l’element. 3. Màquines: dissenyats per a transmetre i modificar forces, són estructures que tenen alguna part en moviment. Com els entramats, les màquines sempre contenen, com a mínim, un element subjecte a 3 o més forces. En aquest suport virtual de l’assignatura, es presentaran 2 mètodes emprats per a la resolució d’estructures articulades.
- ItemMetadata onlyAnálisis de estructuras(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Lampurlanés Castel, Jorge; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentEl análisis estructural consiste precisamente en la determinación de las deformaciones y las fuerzas internas que aparecen en todos los elementos de una estructura bajo un determinado estado de cargas.
- ItemMetadata onlyAnálisis de la composición geométrica y perspectiva de una obra pictórica del cinquecento(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018) Argelich, María AntoniaJacopo Robusti (llamado Tintoretto): Traslación del cuerpo de San Marcos, 1562-66, óleo sobre lienzo, 421 x 306 cm. Galería de la Academia, Venecia (realizado para la Scuola Grande di San Marco, en Venecia).
- ItemMetadata onlyAnálisis de la composición geométrica y perspectiva de una obra pictórica del quattrocento(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018) Argelich, María Antonia; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentAntonello da Messina: San Sebastián, 1475-76, óleo transferido de tabla a lienzo, 171 x 85 cm. Gemaldegalerie, Staatliche Kunstsammlungen, Dresde (realizado para la Iglesia de San Giuliano en Venecia).
- ItemMetadata onlyAnálisis de la composición geométrica y perspectiva de una obra pictórica del XVIII(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018) Argelich, María AntoniaGiambattista Tiépolo: La traslación de la santa casa de Loreto (boceto), 1743, óleo sobre lienzo, 124 x 85 cm. Gallerie dell’Accademia, Venecia (modelo preparatorio realizado para el fresco de la Iglesia de Santa Maria de Nazareth en Venecia, hoy destruido).
- ItemMetadata onlyAnatomia.cat(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Aiguadé Aiguadé, Ramon; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentEste Campus pretende ser una ayuda para el estudio de la anatomía del cuerpo humano permitiendo un verdadero autoaprendizaje en cualquier lugar y momento del día.En la pestaña de la izquierda podrás escoger la temática que quieres estudiar: osteología, topografía o miología. A continuación podrás escoger la región y la vista. Encontrarás en cada imagen un conjunto de círculos que señalan una estructura determinada. Al hacer click encima del círculo aparece el nombre de la estructura. Se trata de intentar adivinar el nombre de la estructura previo a hacer click y ver si los resultados son coincidentes. En la parte superior derecha tienes el botón Reset que te permite volver a iniciar las preguntas las veces que quieras.
- ItemMetadata onlyAnimal Biotechnology(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2020) Pena i Subirà, Ramona NatachaThis is a compilation of supplementary exercises and materials to complement the activities we do in this course. I will guide you through them as we need them to consolidate new concepts or explore new applications. After completing each exercise, you can choose to download a PDF with your contribution, the answer and my feedback. Feel free to go back to this page as many times as you want!! Enjoy the journey!!
- ItemMetadata onlyAprova la prova(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Guitard Sein-Echaluce, Ma. Luisa; Rodríguez, Silvia; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentLa teva missió és resoldre una prova relacionada amb l'entrevista i altres aspectes que s'han de tenir en compte a l'hora de fer la valoració d'un pacient.
- ItemMetadata onlyAproximació al procés tècnic d'una pintura sobre taula en el Renaixement(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Rega Castro, Iván; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentEste documento pretende explicar, por una parte, la técnica original de la pintura al óleo sobre tabla que desarrolló el Renacimiento italiano y, en segundo lugar, la aplicación de la metodología científica al estudio de la técnica pictórica de Rafael, a través de la reflectografía infrarroja(IR). Para descubrir el proceso creativo de los artistas del alto Renacimiento en Italia, echamos mano de una recreación o “copia” de la Santa Caterina de Alejandría de Rafael Sanzio (Urbino, 1483 - Roma, 1520), que fue realizada por el pintor Joan Costa (Sant Jordi Desvalls, 1956) para la Universitat de Lleida, en 2012. Se trata de la recreación de una pintura al óleo sobre tabla, fechada hacia 1507 —se corresponde, por tanto, con su estancia en Florencia, a partir de 1504, donde Miguel Ángel y Leonardo estaban revolucionando la pintura florentina—, y que se conserva, en la actualidad, en la National Gallery de Londres (Inv. Núm. NG168). Para estudiar la técnica pictórica de Rafael contamos con sus obras y dibujos en el Museo Nacional del Prado (Madrid), la National Gallery de Londres o el Musée du Louvre (París), entre otros. Pero para desvelar cómo fue el proceso material o técnico de este cuadro, además, contamos con la ayuda del Tratado de Pintura de Leonardo da Vinci (Vinci, Toscana, 1452 - Amboise, 1519); en realidad un conjunto de fragmentarios manuscritos, con sus notas y dibujos, que reunieron sus primeros editores en el siglo XVII. Pues bien, en la sección dedicada a los “materiales del pintor”, a pesar de su carácter fragmentario, podemos acercarnos a las investigaciones de uno de los más grandes artistas del alto Renacimiento en lo tocante a los materiales y técnicas de la pintura.
- ItemMetadata onlyArts visuals(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Molet Chicot, Carme; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentAquests continguts han estat dissenyats per tal d'afavorir aprenentatges sobre l'art i l'educació artística i desenvolupar processos de reflexió en l'alumnat de l'assignatura de Didàctica de l'Educació Artística (arts visuals). Consta d'uns continguts generals sobre l'art i d'altres més concrets sobre algunes obres de la col·lecció d'art de la Facultat d'Educació, Psicologia i Treball Social de la Universitat de Lleida.
- ItemMetadata onlyAutocorrectivo Sucesiones(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2018) Barrón Arniches, Paloma deLee atentamente las cláusulas testamentarias que aparecen en la pantalla y clica la opción que te parezca correcta. En algunos casos hay una sola respuesta correcta y en otros casos hay dos respuestas correctas.
- ItemMetadata onlyBalance de materia. Problemas(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2020) Garza Garza, SalvadorEn un proceso de desnatado por centrifugación se tratan, en 4 horas, 45.000 kg de leche entera con un contenido en grasa del 4,5 %, obteniéndose nata y leche desnatada con un contenido en grasa del 35 % y del 0,3% respectivamente. Calcular la velocidad de flujo másico (caudal másico) de las dos corrientes que salen de la centrífuga continua en la que se realiza la separación.
- ItemMetadata onlyBase de dades de sòls forestals(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2015) Olarieta, José RamónEn aquesta web es recull informació sobre sòls, principalment forestals, del nord i nordest de la Península Ibèrica. Aquesta eina (pestanya "Famílies") permet visualitzar les descripcions dels escandalls organitzades segons la classificació de la Soil Taxonomy (1999) des del nivell d'Ordre.
- ItemMetadata onlyBiblioteca personal(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Sanvicén, Paquita; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentContext per al qual es crea: per a estudiants de l’assignatura de Metodologia i Tècniques Quantitatives de primer curs del Grau de Treball Social. També s’utilitza en l’assignatura Sociologia. Universitat de Lleida, curs 2015-2016. Argumentació per crear-la: l’excés d’informació que es rep quotidianament fa que tothom depengui del que troba a Google al primer click i que no tinguem la sistematicitat de guardar la informació rellevant, treballar-la, triar-la (per temes, autors, rellevància, etc.), ordenar-la i guardar-la de manera que es pugui localitzar ràpidament als ordinadors i dispositius electrònics que s’utilitzin com a eina de treball. Per a l’estudiantat de primer és fonamental superar l’hàbit simple de fer llistes d’urls per passar a adquirir estratègies de lectura/ordenació de materials i saber, entre altres habilitats, aprofitar els materials i referències bibliogràfiques de tot tipus que anirà buscant i usant al llarg dels estudis i tots els que el professorat li anirà posant a l’abast. Informes, articles, llibres...material de referència amb el qual s'anirà formant la biblioteca particular científica i professional de cadascú.
- ItemMetadata onlyCalculadores estadístiques(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) March Llanes, Jaume; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentPer calcular fórmules estadístiques.
- ItemMetadata onlyCálculo integral en una y varias variables(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2013) Maza Sabido, SusannaDefinició del procediment per calcular integrals amb una o diverses variables.
- ItemMetadata onlyCas Clínic(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Roca Llobet, Judith; Torner Benet, Ma.Teresa; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentL’objectiu de fer aquesta activitat on-line es aprendre a realitzar un PAI seguint les diferents fases del mateix en un procés guiat. Es parteix d’un cas clínic, llavors a través de diferents documents passarem per la fase de valoració (interpretació i anàlisi de les dades), fase diagnòstica, fase de planificació i el que no podrem realitzar al ser un cas simulat serà la fase d’execució i avaluació però simularem el seguiment fins acabar a l’alta d’infermeria. Aquesta recomanació és molt important: per la resolució del cas caldrà fer cerca bibliogràfica sobre la situació aguda patològica del pacient i sobre el tractament farmacològic a més de la revisió de les taxonomies infermeres NANDA, NIC i NOC. Estigueu atens a les recomanacions per la complementació dels documents i les tècniques per seguir l’activitat sense problemes.
- ItemMetadata onlyCaso práctico de derecho administrativo(Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat Docent, 2019) Cierco Seira, César; Universitat de Lleida. Suport i Assessorament a l'Activitat DocentCas pràctic de dret administratiu.