Grau Comunicació i Periodisme Audiovisuals
Permanent URI for this collection
Treballs de fi de grau en Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Facultat de Lletres [Més informació]
Browse
Browsing Grau Comunicació i Periodisme Audiovisuals by Title
Now showing 1 - 20 of 102
Results Per Page
Sort Options
- ItemOpen Access15 minuts(2023) Aguilera Candel, GuillemAquest projecte neix de la combinació de dues pasions. La comunicació i el futbol. Una de les qüestions que ha portat fer aquest tipus de treball ha sigut el fet de respondre a la següent pregunta: Com fer que dues coses tan massificades adquireixin l'adjectiu o el caràcter d'únic? La resposta es troba durant la lectura del cos del treball i s'entén gràcies a la suma de diversos factors. La utilització de dues plataformes com són Spotify i Tiktok, amb tot el que això comporta si parlem en termes d'exposició de continguts, l'utilització també del català com a llengua principal i l'ús de multiples gèneres periodístics per tal d'adaptar el contingut a l'exposició posterior més adequada, són alguns dels punts que fan d'aquest pòdcast un pòdcast diferent. La intenció d'aquesta memòria rau en l'objectiu de presentar tots els recursos, conceptes, idees i sobretot a seguir de tot el que implica el treball. Perquè a part de llegir-nos, també podràs gaudir escoltant-nos i veient-nos.
- ItemOpen Access31 kilos. Desenvolupament conceptual i del disseny gràfic de la interfície webdoc sobre els Trastorns de Conducta Alimentària(2022-06) Allali Bouadjadja, NawelAquest treball presenta el desenvolupament conceptual i disseny gràfic de la interfície d’un documental interactiu sobre els Trastorns de la Conducta Alimentària. El públic a qui va dirigit són tots aquells usuaris que hagin patit una patologia d’aquest caràcter, que l’estiguin patint en un moment present o que siguin persones de risc que reuneixin les condicions per a desenvolupar-ne una. Així mateix, es vol arribar a aquells usuaris que en vulguin prendre consciència i ajudar a aquesta comunitat. El marc teòric parteix de l’anàlisi i reunió de la informació rellevant sobre aquestes malalties així com sobre el format webdoc. Pel que fa a la part pràctica, el projecte s’estructura en les diferents fases de desenvolupament de la preproducció i disseny de producció, que inclouen la conceptualització del projecte, la documentació tècnica, així com un pla de producció.
- ItemOpen Access60 anys de Porta Ferrada. Les claus de l’èxit(2022) Mallol Marin, CarlaAquest treball final mostra l'evolució del festival amb més història de Catalunya, que enguany suma 60 anys, el Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols. S'hi explica el seu peculiar naixement en un poble de pescadors fins a l'arriba de les magnituds que té avui dia. Per poder-ne detallar la història, s'ha consultat l'arxiu municipal, els dossiers de premsa i fonts personals organitzadores i col·laboradores del festival. Fet que ens porta a la part pràctica d'aquest treball, que consta d'un extens reportatge que es basa en la mirada de les persones associades al Porta Ferrada, passant per l'organització, l'Ajuntament, els periodistes o, fins i tot, l'equip de voluntaris. Tots ells són les claus de l'èxit.
- ItemOpen AccessAl final del olvido(2023) Calvet Rubió, Mireia; Doz Esteban, Aida; Fernández Castilla, SaraLa idea de este trabajo de fin de grado surgió a partir de la experiencia de una de las integrantes del grupo al trabajar en una residencia de ancianos. Después de muchas semanas conviviendo con ellos, hubo dos que le llamaron especialmente la atención: un matrimonio en que la mujer era dependiente y el hombre se hacía cargo de ella y la cuidaba cada día. Ella parecía no ser consciente de que el amor de su vida era quien la seguía manteniendo en vida, pero todos los que los rodeaban, sí. Un día cualquiera, nos pusimos a hablar entre nosotras sobre esa pareja y empezamos un debate sobre el amor y como este perdura con el paso del tiempo. Comparamos, también, cómo han cambiado las maneras de relacionarnos, de querer y de demostrarlo. ¿Encontraremos nunca alguien que nos quiera como él la quiere a ella? De esta pregunta nace Al final del olvido. Los objetivos principales que nos hemos marcado como grupo para desarrollar este proyecto son varios. Primeramente, queremos ser capaces de llevar a cabo un proyecto audiovisual, poniendo a prueba nuestras habilidades para desarrollar una serie que nosotras consumiríamos como espectadoras. Buscamos aflorar las emociones de los espectadores, consiguiendo que se adentren en la historia de nuestros personajes y vivan con ellos todos sus altos y sus bajos. Además, queremos lograr captar la atención de la gente, jugando con distintas líneas temporales para generar dudas sobre cómo evoluciona la historia de los personajes y mantener así al espectador en tensión. Queremos emocionar y, de esta manera, conseguir que nuestro público reflexione sobre el amor, las distintas facetas de querer a alguien, sobre la familia, las ironías del destino y la crueldad de la vida. Otro objetivo que nos hemos marcado es crear una historia de amor adolescente que se separe de las producciones más actuales, dónde este se muestra como algo líquido. Queremos contar una historia de amor que perdura con el tiempo a pesar de no estar juntos la mayor parte de su vida.
- ItemOpen AccessAnàlisi de l'humor en televisió: les comèdies animades de prime time (2012-2019)(2020) Rúbies Ballarín, MarinaL’humor és una eina comunicativa imprescindible que, juntament amb la comèdia, pot ser emprada en la narrativa dels productes de ficció en televisió, però rarament s’estudia la seva aplicació i usos. En aquesta recerca s’analitza l’humor present en les comèdies d’animació de prime time; concretament la tipologia de relacions intertextuals i hipertextuals (paròdia), la sàtira, i la ironia, els seus personatges i tota la seva vinculació amb les teories de l’humor.
- ItemOpen AccessAnàlisi de la identitat i la imatge corporatives de l’empresa de productes eròtics LELO(2013-06-14) Artigot Altisent, AresAquest treball es basa en l’anàlisi de la identitat i la imatge corporatives de l’empresa de productes eròtics LELO. L’objectiu és comprovar la concordança entre la identitat i la imatge de l’empresa, partint de la hipòtesi que, com més eficaç és la identitat i la seva transmissió, menys se’n diferencia la imatge. També hem tingut en compte el context d’aquests productes, des de les empreses productores i els punts de venda, passant per la seves poques opcions de promocionar-se a través dels mitjans convencionals; fins a la concepció que la societat en té i l’estreta relació la concepció del sexe. També hem aprofundit en els conceptes d’imatge i identitat corporatives per poder establir un esquema dels ítems necessaris per realitzar aquesta anàlisi, mitjançant bibliografia d’autors com Justo Villafañe o Cees van Riel.
- ItemOpen AccessAnàlisi de la imatge corporativa. L'estratègia de comunicació de Danone(2013-06) Dan, IuliaAquest Treball de Fi de Grau (TFG) que exposem és una aproximació analítica a la importància i conseqüències de la imatge corporativa. El present estudi pretén determinar quins són els elements que contribueixen a la creació d’una imatge corporativa favorable i com aquesta influeix en la conducta dels públics. Aquesta anàlisi inclou una especial referència als nous mitjans digitals, més concretament les xarxes socials, i com aquests ajuden en el procés de la creació d’imatge corporativa. Partirem d’un conjunt de conceptes teòrics realitzant un estat de la qüestió que permeti orientar i concretar el tema a tractar i, en base a aquesta fonamentació teòrica, iniciarem una investigació per determinar quina és l’estratègia de comunicació que utilitza Danone i com ha aconseguit construir-la.
- ItemOpen AccessAnálisis y comparativa entre el producto televisivo de LaLiga Santander y la Premier League(2020) Torres Adell, MarcEn la actualidad, la relación entre fútbol y medios de comunicación constituye un fenómeno de amplio alcance a nivel mundial. Ambos conceptos están vinculados de diferentes formas: económicas, culturales, sociales y políticas. De hecho, no se puede contemplar un deporte como el fútbol y su transversalidad, que engloba tanto tradiciones, como diversas estructuras de clase o diferencias identitarias, sin entender su relación con la comunicación audiovisual. En este sentido, y concibiendo el fútbol ya sea como evento social de gran importancia o bien como producto televisivo, el Trabajo Final de Grado que se presenta tiene como objetivo analizar comparativamente dos competiciones de enorme relevancia como lo son LaLiga Santander y la Premier League, en su desarrollo y configuración como producto audiovisual. Por ello, se ha llevado a cabo un estudio que plantea desde una perspectiva mixta (cuantitativa y cualitativa) examinar y describir los modelos de negociación de los derechos televisivos y sus respectivos ingresos.
- ItemOpen AccessAraujo: Making off(2019) Fort González, AdrianaAraujo: making off es una película que pretende hacer una reflexión sobre la importancia del montaje y poner en entredicho la verdad de aquello que se muestra en las pantallas a través de la comedia y el formato de mockumentary.
- ItemOpen AccessBalaguer al dia. Drogues i alcohol entre joves(2022-06-02) Altisent Gómez, Antoni“Balaguer al dia. Drogues i alcohol entre joves” és el títol del meu treball de fi de grau, que, al seu torn, és el nom del programa de ràdio que he realitzat. Un programa que indaga en el món de les addiccions entre els joves. I ho fa des de les experiències relatades pels entrevistats: des de la mare d’un jove addicte, fins a terapeutes, passant per psicòlogues i monitores. Totes, persones que han patit directa o indirectament les addiccions. Amb aquest programa m’he proposat tres objectius. Primerament, esbrinar quin és l’estat de les addiccions entre els joves a Balaguer. En segon lloc, donar veu a aquesta malaltia. I, per últim, augmentar el coneixement sobre aquesta qüestió en els lectors i oients del programa. Per fer-ho, la metodologia escollida ha estat la de l’entrevista i el grup de discussió. Un cop finalitzat el treball, he arribat a la conclusió que la drogodependència és un tema força conegut i a l’ordre del dia, però del qual hi ha escassetat d’informació entre la població.
- ItemOpen AccessLa Brava. Projecte de podcast de periodisme de proximitat des de Lleida(2022-06-02) Berenguer Lumbierres, Laia; Montoy Nadal, JudithEl podcàsting és una pràctica que al llarg dels darrers anys s’ha popularitzat com un dels formats més consumits als mitjans de comunicació pel públic, amb temàtiques cada cop més diverses. No existeix un perfil genèric de l’”oient del podcast”; tot i ser un producte que s’ha de consumir obligatòriament per Internet, hi ha opcions per totes les edats i preferències. Tot i això, cal destacar una mancança al sector pel que fa al contingut de proximitat dirigit a la població jove. Per aquest motiu, el següent projecte multimèdia intenta cobrir aquest forat del mercat i tot combinant el periodisme local, gent jove, xarxes socials i històries singulars. La intenció última era crear una plataforma de difusió i interacció per aquesta franja d’edat, que pugui ser interessant pels residents del territori —la demarcació de Lleida—, però també que sigui capaç de travessar fronteres a altres llocs del país. D’aquesta manera, neix el podcast La Brava, de la mà de dues estudiants de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i residents cadascuna a un poble diferent del Segrià. A més, en el present treball s’ha recopilat la trajectòria i evolució del context comunicatiu a Lleida i les claus per produir contingut de qualitat des del podcàsting.
- ItemOpen AccessCampanya publicitària per a Twinings: creativitat audiovisual(2021-06) Urrea Zazurca, NúriaEl següent Treball de Fi de Grau presenta una campanya publicitària per a l'empresa de te anglesa Twinings. Per a la seva realització, s'ha fet un procés d’investigació, una planificació estratègica i una proposta creativa. La campanya resultant, anomenada ‘’90 years being irreplaceable’’, vetlla per demostrar com el te de la marca porta essent durant moltes generacions, no només un ingredient irreemplaçable a les cuines angleses, sinó també a les seves vides. Un dels components més importants per a poder transmetre aquest missatge, ha estat la creativitat audiovisual, ja que la peça central de la campanya ha estat la producció d’un comercial. L’anunci, amb un estil cinematogràfic, pretén portar a l’espectador a fer un viatge introspectiu cap a Twinings.
- ItemOpen AccessCatòliCat: un podcast pensat pels catòlics de Catalunya(2021) Carrillo Rojo, BelénEl podcast s'està convertint en un format sonor de gran popularitat per les facilitats que ofereix als productors de contingut, però a diferència de la ràdio convencional, aquest nou format, destaca per la possibilitat de dirigir el contingut a un públic objectiu molt concret i diferenciat. El present treball té com a objectiu crear un podcast catòlic en català. Així doncs, per assolir aquest objectiu en primer lloc s'abordarà un estudi transversal dels aspectes que s'han de conèixer abans de crear la proposta en qüestió. En segon lloc, es realitzarà una anàlisi del contingut de les dues emissores que s'agafen com a referència, en aquest cas, Radio María i Ràdio Estel. Seguidament es passarà a realitzar la producció i gravació de dos programes del podcast. I per finalitzar, es presentarà un pla de comunicació per xarxes socials.
- ItemOpen AccessEl cinema de Wim Wenders i la tradició artística nord-americana(2014) Carles Mora, MariaLes relacions i influències entre el cinema de Wim Wenders i certs fotògrafs i pintors americans com Walker Evans o Edward Hopper, ha estat àmpliament tractada i debatuda per historiadors, crítics i experts en el tema. De fet, el propi Wenders ha reconegut haver estat influït per diversos artistes, i molt en especial, pels dos assenyalats anteriorment. Aquest treball, però, pretén analitzar la filmografia de Wenders amb la intenció de trobar-‐hi relacions amplies amb altres fonts visuals procedents de la tradició artística Nord Americana, més enllà de les figures de Hopper i Evans.
- ItemOpen AccessComparativa entre Orange Is the New Black i Vis a Vis(2020) Alfonso Vidal, KarenEl centre d’aquesta investigació son les series Vis a Vis i Orange Is the New Black, dues produccions de temàtica idèntica. No va haver-hi cap compra de format o de drets, però totes, a simple vista, són molt semblants. Precisament per això aquesta investigació té com a objectiu descobrir si la sèrie espanyola Vis a Vis és una còpia de la sèrie americana Orange Is the New Black. Per fer-ho, ens submergirem en la diègesi d’aquestes dues ficcions de temàtica carcerària i analitzarem els personatges, les trames i el llenguatge audiovisual de totes dues. Un cop fet l’anàlisi, compararem els resultats i identificarem les similituds i diferencies entre ambdues ficcions.
- ItemOpen AccessComunicació (,) política i feminisme(2021) Escrivà Paradís, TeresaEs diu que allò que es veu en la política no és més que un reflex de la societat. És per aquesta raó, entre d’altres, que són les institucions i les administracions qui han de servir d’exemple per aquesta, i, per fer-ho, l’assoliment de la igualtat entre homes i dones ha de ser un dels objectius principals. La comunicació amb la ciutadania, sigui la política o la que s’exerceix a través dels mitjans, té una gran responsabilitat al respecte. Què, qui, com, quan i per què s’explica un fet o un altre són claus per l’entesa de i amb la ciutadania. És per això que fets com la manera en què s’exposa un lideratge, què es diu i s’explica ! i que no ! d’un càrrec polític, a través d’on es transmet la informació i com es tracten les qüestions de gènere, són essencials per aconseguir fer de la política i la comunicació unes professions més igualitàries i, per tant, més justes.
- ItemOpen AccessLa comunicació especialitzada des del periodisme de fonts: la música aplicació pràctica: pla de comunicació d'una nova escola de música(2013-09) Suñer Culla, MarinaAquest treball planteja analitzar des del periodisme de fonts la comunicació especialitzada en l’àmbit de la música, i més concretament en l’ensenyament musical. Consta de dues parts, la primera és un estudi on s’analitza com es comunica actualment la música des de les escoles i centres musicals. El treball planteja un anàlisi de tres escoles de Lleida, l’Intèrpret, per ser de recent creació, el Conservatori de Lleida, per ser una entitat pública, i l’Orfeó lleidatà, per antiguitat. També s’analitza l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i el Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca, per tal d’observar com comuniquen centres més grans i d’altres ciutats. A partir de la investigació i l’observació analitzada i tenint en compte l’especificitat de la matèria, que és la tesi que planteja el treball, en la segona part del projecte es planteja un Pla de Comunicació d’una escola de música de nova creació.
- ItemOpen AccessLa comunicació no verbal a la televisió(2015) Murcia Soler, Eva; Capdevila i Capdevila, Joaquim
- ItemOpen AccessComunicació política a Twitter i Instagram durant l’esclat de la pandèmia a Espanya. Estudi comparat dels casos d'Isabel Díaz Ayuso i Ada Colau(2022-07-02) Bosch Sotillo, LaiaActualment, les xarxes socials han esdevingut escenaris on té lloc la construcció de l'opinió pública. Tant és així, que ja no es conceben estratègies de comunicació política sense una presència constant en aquestes plataformes. Especialment en l'esclat de la pandèmia mundial causada per la COVID-19 i durant el confinament que aquesta va implicar, quan l'ecosistema digital es va tornar un element clau en el dia a dia de gran part de la ciutadania. És per això que en aquesta investigació s'ha realitzat un estudi comparat de les estratègies de comunicació en xarxes socials amb què van afrontar aquest context dues membres rellevants del sistema polític espanyol: Isabel Díaz Ayuso i Ada Colau. Particularment, les dues xarxes socials en què s'ha centrat l'anàlisi són Twitter, que és un entorn digital de debat polític ja consolidat, i Instagram, que és una de les plataformes socials que més s'ha popularitzat els darrers anys. Per a fer-ho, hem analitzat a través d'un mètode mixt les mètriques i continguts de les publicacions realitzades per ambdues polítiques en sengles plataformes, tant de forma conjunta com individual, per a la seva posterior comparativa. Quelcom del que hem extret conclusions tan reveladores com és l'adaptació de les seves estratègies comunicatives a la naturalesa de cada xarxa social.
- ItemOpen AccessConceptualització i disseny de la comunicació visual d’una joieria a partir de la recerca sobre els models de comerç singular, híbrid i màrqueting experiencial(2022) Justes Palomero, ClaudiaLa comunicació visual d’un projecte empresarial és fonamental per plasmar els valors i la identitat d’una empresa, mitjançant la tipografia, la il·lustració, el color, el disseny gràfic, etc. És a dir, una sèrie de trets que acaben formant un missatge visual, encarregat d’informar i persuadir al client sobre la idea que es vol transmetre. En aquest sentit, el propòsit principal d’aquest treball és reflectir les principals virtuts de Jawhara mitjançant la comunicació visual i tots els conceptes que abasta les estratègies de comunicació. Així doncs, al llarg d’aquest estudi es podrà observar, a través del llenguatge visual, el projecte d’una marca de joies que es dedica al disseny, producció i venda de peces de joieria, inspirada en tota mena d’estils i que compta a més a més, amb un valor afegit: la personalització. En aquest sentit, cada client elaborarà el resultat final d’una joia amb la finalitat de representar la seva identitat.