Repositori Obert UdL: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 30762
-
Exploring students' attitudes and beliefs towards e-portfolios and technology in education
(Ediciones Universidad de Salamanca, 2015)This article reports on student teachers’ attitude towards technology in education and e-portfolio processes. Attitude is closely related to teachers’ beliefs and the later have been defined as second-order barriers. While ... -
Pre-service teachers’ perceptions of social media data privacy policies
(British Educational Research Association; John Wiley & Sons Ltd, 2021)Matters of data privacy related to social media are increasingly relevant for educators as happenings such as the 2018 Cambridge Analytica scandal have attracted public attention. Many educators use social media for ... -
Estrategias para la adquisición de la competencia informacional en la formación inicial de profesorado de primaria
(Universidad de Murcia, 2013)En la actual sociedad de la información y la comunicación una de las competencias requeridas para sus ciudadanos es la capacidad de gestionar grandes cantidades de información de una forma eficiente y adecuada a propósitos ... -
Pasado, presente y futuro del microlearning como estrategia para el desarrollo profesional
(Red Universitaria Campus Virtuales, 2014)El microlearning se entiende como una perspectiva de aprendizaje orientado a la fragmentación de contenidos didácticos, de duración corta, para poder visualizar en cualquier momento y lugar. Con el auge de los dispositivos ... -
Diseño, implementación y evaluación de XarFED: Comunidad virtual de la Facultad de Educación de la Universitat de les Illes Balears
(Universidad de Murcia, 2016)Las comunidades virtuales son uno de los espacios virtuales donde confluyen aprendizajes de diferentes contextos -profesionales, académicos, informales, etc.-, ubicándose en el punto de intersección entre entornos virtuales ... -
Enhancing learning with the social media: student teachers’ perceptions on Twitter in a debate activity
(NAER, 2015)This paper presents research focused on the educational experience of students using the microblogging platform Twitter for debate activities in three groups in different teacher education programmes at the University of ... -
Open educational resources for research training: quality assurance through a collaborative evaluation
(Association for Learning Technology, 2019)Although it is considered that open educational resources offer vast pedagogical opportunities for any educational context, there have been only few studies so far that have linked their use or application in the field of ... -
Technology-enhanced Learning Design of a Pre-service Teacher Training Course in a Research-based Learning context
(Universitat Rovira i Virgili, 2020)Research-based learning is an educational approach that aims at enhancing an active student engagement through research activities that are typical of the field. In the case of student teachers, this implies getting involved ... -
Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators?
(Springer, 2019)According to various international reports, Artificial Intelligence in Education (AIEd) is one of the currently emerging fields in educational technology. Whilst it has been around for about 30 years, it is still unclear ... -
Cultivando el PLE: una estrategia para la integración de aprendizajes en la universidad
(Asociación para el Desarrollo de la Tecnología Educativa; Universitat de les Illes Balears, 2014)En este trabajo se presentan los resultados finales de un estudio que tiene por objetivo el desarrollo del entorno personal de aprendizaje (PLE) de los alumnos, al mismo tiempo que se mejora el aprendizaje de estos. Para ... -
Entornos y redes personales de aprendizaje (PLE-PLN) para el aprendizaje colaborativo
(Grupo Comunicar, 2014)El aprendizaje colaborativo se puede afrontar desde diferentes estrategias. En este artículo contemplamos la creación y mantenimiento de entornos y redes personales de aprendizaje (PLEs y PLNs) y su integración en entornos ... -
Agroforestry shows higher potential than reforestation for soil restoration after slash-and-burn: a case study from Bangladesh
(Taylor & Francis, 2020)ncreasing land demands for food production has led to large-scale soil degradation in the hilly regions of south-eastern Bangladesh. An intensification of slash-and-burn techniques, where fallow intervals have shortened ... -
Applications of Heutagogy in the Educational Use of E-Portfolios
(Universidad de Murcia, 2020)Preparar a los estudiantes para la compleja y cambiante naturaleza del mercado de trabajo se ha convertido en un objetivo primordial en el contexto de la educación superior. Para alcanzar este objetivo, es crucial partir ... -
Estudio del papel de ARID1A en el desarrollo, progresión y microambiente tumoral del cáncer de endometrio
(Universitat de Lleida, 2023-01-27) -
Aprender a aprender juntos con tecnología interactiva en la educación secundaria: Estudio de la emergencia de procesos de liderazgo distribuido
(Universitat de Lleida, 2023-01-27) -
Strategies for harnessing the maximum cold potential of a hybrid system for radiative cooling and solar collection
(Universitat de Lleida, 2023-01-27) -
Metasíntesis cualitativa sobre colaboración científica e identidad digital académica en redes sociales
(Asociación Iberoamericana de Educación Superior a Distancia, 2019)La colaboración científica y la gestión de la identidad académica tienen un papel importante en la productividad académica, como algunos estudios ya han mostrado. Con la aparición de las herramientas de redes sociales, ... -
Reflexiones sobre la integración de Twitter en educación superior a partir de una experiencia educativa con estudiantes de maestro
(Universitat Politècnica de València, 2019)El uso de los medios sociales en educación ha sido ampliamente discutido en la literatura y se han propuesto diversas experiencias educativas en educación superior para lograr que los estudiantes las valoren no sólo como ... -
Thematic analysis of the international journal of educational Technology in Higher Education (ETHE) between 2004 and 2017
(Springer, 2018)It gives us great pleasure to be able to use this editorial to present a thematic analysis of the articles published in the International Journal of Educational Technology in Higher Education (ETHE) since it began back ... -
Reflexive Skills in Teacher Education: A Tweet a Week
(MDPI, 2020)Social media has been broadly used in the context of higher education for educational purposes due to students’ familiarity with this type of communication. As one of the most interesting cases, Twitter has often been used ...