Wilde Salomé. Salomé com a imatge artística de transgressió a partir de la versió d’Oscar Wilde

View/ Open
Issue date
2022Author
Borràs Torramilans, Clara
Suggested citation
Borràs Torramilans, Clara;
.
Wilde Salomé. Salomé com a imatge artística de transgressió a partir de la versió d’Oscar Wilde.
http://hdl.handle.net/10459.1/84420.
Metadata
Show full item recordAbstract
La figura de Salomé, nascuda a l’episodi de la mort de Joan Baptista del Nou Testament, ha
acabat sent un personatge artístic universal. L’evolució pictòrica i literària d’aquesta figura al
llarg dels anys es veu afectada per la distorsió del relat bíblic inicial, però qui sens dubte
proposa un canvi rotund en la tradició artística del personatge i la seva història és Oscar
Wilde amb la seva obra Salomé, l’any 1891, que va cridar l’atenció d’artistes d’arreu.
Aquesta obra orienta la història cap a una tragèdia d’amor i mort impregnada de l’essència
finisecular decadentista de l’època, i amb trets que es confonen amb la personalitat i la
biografia mateixa de l’artista. Seguint els trets principals que atorga el dramaturg irlandès a
Salomé i el caràcter transgressor de què dota la història, el mite assoleix el màxim auge a
través d’escriptors, pintors i cineastes que creen les seves noves versions del relat. Aquest
treball estudia l’evolució esmentada a partir del canvi que suposa l’obra de Wilde.
Note
Treball guanyador de la XIX Edició dels premis a Treballs de Recerca de la UdL per a l’estudiantat de batxillerat i cicles formatius de grau superior en l'Àrea d'Arts i Humanitats. Tutor: Antoni Martí García (Institut Jaume Balmes de Barcelona).European research projects
The following license files are associated with this item: