Identitats de gènere transgressores i la seva ‘esdevinença’ en la sèrie de Netflix Sex Education: un enfocament sociolingüístic crític

View/ Open
Issue date
2022-06Author
Goixart Serra, Sílvia
Suggested citation
Goixart Serra, Sílvia;
.
(2022)
.
Identitats de gènere transgressores i la seva ‘esdevinença’ en la sèrie de Netflix Sex Education: un enfocament sociolingüístic crític.
http://hdl.handle.net/10459.1/84415.
Metadata
Show full item recordAbstract
El terme 'identitat' dins de la cultura juvenil ha estat abordat des de múltiples angles dins de la disciplina de les Llengües Aplicades. Aquest treball se centra en un dels factors que influeixen en la identitat: el gènere, més concretament, el sexe, a la sèrie Sex Education de Netflix. Els objectius són determinar si cinc identitats projectades clau, basades en el sexe/gènere, evolucionen al llarg de les tres temporades de la sèrie i, si és així, de quina manera i per què, i estudiar com aquestes identitats de gènere projectades es materialitzen en el llenguatge discursiu. Les dades s'han extret la primera i tercera temporada de la sèrie i s'han classificat d'acord les classificacions de masculinitat i feminitat proporcionades per Helgeson (1994) i Kimmel (2009), tenint en compte també, els termes usats per parlar d'ells ('individual terms of address') que impliquen gènere. Els resultats revelen que la majoria de les identitats del personatge evolucionen en identitats que continuen perpetuant estereotips de gènere amb l'objectiu de vendre més dins de la cultura del consum.
European research projects
The following license files are associated with this item: