Show simple item record

dc.contributorVisa Barbosa, Mariona
dc.contributorUniversitat de Lleida. Facultat de Lletres
dc.contributor.authorBerenguer Lumbierres, Laia
dc.contributor.authorMontoy Nadal, Judith
dc.date.accessioned2022-11-24T15:58:49Z
dc.date.available2022-11-24T15:58:49Z
dc.date.issued2022-06-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/84327
dc.description.abstractEl podcàsting és una pràctica que al llarg dels darrers anys s’ha popularitzat com un dels formats més consumits als mitjans de comunicació pel públic, amb temàtiques cada cop més diverses. No existeix un perfil genèric de l’”oient del podcast”; tot i ser un producte que s’ha de consumir obligatòriament per Internet, hi ha opcions per totes les edats i preferències. Tot i això, cal destacar una mancança al sector pel que fa al contingut de proximitat dirigit a la població jove. Per aquest motiu, el següent projecte multimèdia intenta cobrir aquest forat del mercat i tot combinant el periodisme local, gent jove, xarxes socials i històries singulars. La intenció última era crear una plataforma de difusió i interacció per aquesta franja d’edat, que pugui ser interessant pels residents del territori —la demarcació de Lleida—, però també que sigui capaç de travessar fronteres a altres llocs del país. D’aquesta manera, neix el podcast La Brava, de la mà de dues estudiants de Comunicació i Periodisme Audiovisuals i residents cadascuna a un poble diferent del Segrià. A més, en el present treball s’ha recopilat la trajectòria i evolució del context comunicatiu a Lleida i les claus per produir contingut de qualitat des del podcàsting.ca_ES
dc.description.abstractEl podcasting es una práctica que, en los últimos años, se ha popularizado como uno de los formatos más consumidos medios de comunicación por parte del público, con temáticas cada vez más diversas. No existe un perfil genérico del “oyente del podcast”; a pesar de ser un producto que debe consumirse obligatoriamente por Internet, presenta opciones para todas las edades y preferencias. Sin embargo, existe una carencia en el sector en cuanto a un contenido de proximidad que esté dirigido a la población joven. Por este motivo, el siguiente proyecto multimedia, intenta cubrir este agujero del mercado y a través de herramientas de periodismo local, gente joven, redes sociales e historias singulares. La intención última era crear una plataforma de difusión e interacción dirigida a esta franja de edad, que pueda ser de interés para los residentes del territorio —la demarcación de Lleida—, pero también que sea capaz de atravesar fronteras hacia otros lugares del país. De este modo, nace el podcast La Brava, de la mano de dos estudiantes de Comunicación y Periodismo Audiovisuales y residentes en un pueblo diferente del Segrià cada una. Además, el presente trabajo recopila la trayectoria y evolución del contexto comunicativo en Lleida y las claves para producir contenido de calidad en podcasting.ca_ES
dc.description.abstractIn recent years, podcasting has become a widespread practice and one of the most consumed ways of media, with a variety of increasingly diverse topics. We cannot identify a regular pattern for the figure of the “podcast listener”; in spite of being a media product that must be consumed online, it provides many different options for all ages and preferences. However, we believe that there is a lack in the podcast market in terms of locally-produced content aimed at a younger population. For this reason, and through the following multimedia project, we have tried to cover such a lack in the market. We have done it by combining local journalism, young people, social media and unique stories that need to be told. Our ultimate intention was to create a platform dedicated to the dissemination and interaction of stories that surround this age group, which may be of interest to the local residents of the Lleida, and a platform which could also reach other parts of the country. As a result of this premise, the podcast La Brava was created, by two students of Audiovisual Communication and Journalism, who each live in a different town in the Segrià region. In addition, in this work we have compiled the trajectory and evolution of the communicative context in Lleida, as well as the keys to producing quality content in podcasting.ca_ES
dc.format.extent71 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightscc-by-nc-ndca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPodcastca_ES
dc.subjectPodcàstingca_ES
dc.subjectPeriodisme localca_ES
dc.subjectPeriodisme de proximitatca_ES
dc.subjectRàdioca_ES
dc.subjectCreació de contingutca_ES
dc.subjectXarxes socialsca_ES
dc.subjectStorytellingca_ES
dc.subjectJovesca_ES
dc.subjectInteraccióca_ES
dc.subjectComunitatca_ES
dc.titleLa Brava. Projecte de podcast de periodisme de proximitat des de Lleidaca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd