Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • español 
    • English
    • català
    • español
  • Iniciar sesión
Repositori Obert UdL
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Recerca
  • Matemàtica
  • Articles publicats (Matemàtica)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Recerca
  • Matemàtica
  • Articles publicats (Matemàtica)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uma fala no ambiente escolar: legitimando significados algébricos

Thumbnail
Ver/Abrir
032509.pdf (724.8Kb)
Fecha de publicación
2018
Autor/a
Lopes, Antonio José
Giménez, Joaquín
Vanegas, Yuly Marsela
Cita recomendada
Lopes, Antonio José; Giménez, Joaquín; Vanegas, Yuly Marsela; . (2018) . Uma fala no ambiente escolar: legitimando significados algébricos. Boletim GEPEM, 2018, núm. 72, p. 100-111. https://doi.org/10.4322/gepem.2018.007.
Impacto


Logo de Web of Science    citaciones en Web of Science

Logo de Scopus    citaciones en Scopus

Logo de Google Académico  Google Académico
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
In this article, the purpose is to re-aim (= look again) the speech of 13-year-old students while solving relational situations that lead to algebraic thinking. For this we use the Semantic Field Model (MCS) to identify elements of mathematical knowledge that prevail in students, when we let them speak freely, asking questions, making conjectures and arguing. The MCS allows us to reflect on the importance of listening and how students' speech and production are legitimated in the process of doing math in the classroom when they face rich and meaningful tasks. The experiences reported here are part of a research project about what has been called a lakatosian-inspired classroom environment (LOPES, 2016). In particular, we are interested in the quality of the scientific / mathematical production of students' speeches in this environment.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/84319
DOI
https://doi.org/10.4322/gepem.2018.007
Es parte de
Boletim GEPEM, 2018, núm. 72, p. 100-111
Proyectos de investigación europeos
Colecciones
  • Publicacions de projectes de recerca del Plan Nacional [2954]
  • Articles publicats (Matemàtica) [358]

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a 
 

 

Explorar

Todo el repositorioComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a