Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Matemàtica
  • Articles publicats (Matemàtica)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Matemàtica
  • Articles publicats (Matemàtica)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uma fala no ambiente escolar: legitimando significados algébricos

Thumbnail
Visualitza/Obre
032509.pdf (724.8Kb)
Data de publicació
2018
Autor/a
Lopes, Antonio José
Giménez, Joaquín
Vanegas, Yuly Marsela
Citació recomanada
Lopes, Antonio José; Giménez, Joaquín; Vanegas, Yuly Marsela; . (2018) . Uma fala no ambiente escolar: legitimando significados algébricos. Boletim GEPEM, 2018, núm. 72, p. 100-111. https://doi.org/10.4322/gepem.2018.007.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
In this article, the purpose is to re-aim (= look again) the speech of 13-year-old students while solving relational situations that lead to algebraic thinking. For this we use the Semantic Field Model (MCS) to identify elements of mathematical knowledge that prevail in students, when we let them speak freely, asking questions, making conjectures and arguing. The MCS allows us to reflect on the importance of listening and how students' speech and production are legitimated in the process of doing math in the classroom when they face rich and meaningful tasks. The experiences reported here are part of a research project about what has been called a lakatosian-inspired classroom environment (LOPES, 2016). In particular, we are interested in the quality of the scientific / mathematical production of students' speeches in this environment.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/84319
DOI
https://doi.org/10.4322/gepem.2018.007
És part de
Boletim GEPEM, 2018, núm. 72, p. 100-111
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Publicacions de projectes de recerca del Plan Nacional [2954]
  • Articles publicats (Matemàtica) [358]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a