La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors

View/ Open
Issue date
2022-11-02Author
Martín-Rubió, X.
Suggested citation
Martín-Rubió, X.;
.
(2022)
.
La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors.
Revista Catalana de Pedagogia, 2022, num. 22, p. 54-70.
https://doi.org/10.2436/20.3007.01.180.
Metadata
Show full item recordAbstract
En aquest article pretenem descriure l'ús de diferents llengües del repertori lingüístic d'una professora de tecnologia que imparteix l'assignatura seguint el model de content and language integrated learning (CLIL) a l'alumnat d'un grup de segon d'ESO d'un institut del barri de Pardinyes de Lleida. Conscient del que implica la metodologia CLIL, la professora s'esforça per proporcionar nous coneixements específics de la matèria i, a la vegada, contribuir a millorar els diferents nivells de llengua estrangera de l'alumnat. Tanmateix, observem que utilitza el català per assegurar-se que l'alumnat de menys nivell d'anglès no perdi la informació que ella considera especialment rellevant. També veiem un esforç per crear un ambient de treball propici i agradable i una bona sintonia de relació amb l'alumnat mitjançant episodis de creativitat lingüística i de comunicació irònica. Aquests episodis succeeixen en les diverses llengües del repertori i contribueixen, en menor o major grau, a establir un bon clima de treball.
Is part of
Revista Catalana de Pedagogia, 2022, num. 22, p. 54-70European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: