Show simple item record

dc.contributorMorón, Mar
dc.contributor.authorSangüesa Font, Miquel
dc.date.accessioned2022-06-22T12:52:15Z
dc.date.available2022-06-22T12:52:15Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/83536
dc.descriptionTreball guanyador en la Convocatòria 2020-2021 dels Premis Càtedra d'Educació i Adolescència de la UdL. Treball de Fi de Màster 2020/2021. Tutora: Mar Morón Velasco (Universitat Autònoma de Barcelona)ca_ES
dc.description.abstractAquest document presenta la investigació-acció sobre l’autoestima d’adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d’un projecte d’educació a través de les arts (ETA) amb l’objectiu de desenvolupar la seva autoestima. El projecte musical va ser aplicat durant el transcurs del curs 2020-2021 a Palau-solità i Plegamans, Barcelona. L’alumnat va crear els seus propis instruments amb materials reciclats, va gravar la música i la poesia per acompanyar-la parlant sobre el seu autoconcepte i reforçant la seva autoestima. A partir de la investigació d’aquest projecte es conclou que l’ETA fomenta el desenvolupament de l'autoestima i l’autoconcepte dels adolescents sense el Graduat d’Educació Secundària Obligatòria (GESO) i en risc d’exclusió social. Les conclusions d’aquesta investigació també evidencien la validesa de l'educació a través de les arts com a metodologia educativa tant per a l'adquisició de competències tant psicoemocionals com les pròpies del mòdul de PFI.ca_ES
dc.description.abstractThis paper presents action-research on the self-esteem of adolescents in Initial Training Programmes (PFI) through education through the arts (ETA) project with the aim of developing their self-esteem. The music project was implemented during the academic year 2020-2021 in Palau-solità i Plegamans, Barcelona. The pupils created their own instruments with recycled materials and recorded music and poetry to accompany them, talking about their self-concept and reinforcing their self-esteem. The research of this project concludes that ETA fosters the development of self-esteem and self-concept of adolescents in the Compulsory Secondary Education Graduate (GESO) and in risk of social exclusion. The conclusions of this research also show the value of education through the arts as an educational methodology for both the acquisition of psycho-emotional competencies and the practices of the PFI module.ca_ES
dc.format.extent65 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherCàtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.ispartofseriesCol·lecció Premis. Vol. TFM ; 5
dc.rightscc-by-nc-nd (c) Miquel Sangüesa Font, 2021ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEducació a través de les artsca_ES
dc.subjectInvestigació basada en les artsca_ES
dc.subjectAdolescènciaca_ES
dc.subjectPFIca_ES
dc.subjectAutoestimaca_ES
dc.subjectAutoconcepteca_ES
dc.subjectFracàs escolarca_ES
dc.subjectEducation through the artsca_ES
dc.subjectArts-based researchca_ES
dc.subjectAdolescenceca_ES
dc.subjectPFIca_ES
dc.subjectSelf-esteemca_ES
dc.subjectSelf-conceptca_ES
dc.subjectSchool failureca_ES
dc.titleL’educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l’autoestima en adolescents: investigació acció, la música com a eina transformadoraca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc-nd (c) Miquel Sangüesa Font, 2021
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc-nd (c) Miquel Sangüesa Font, 2021