Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelo GIAM: transformar conflictos en relaciones de bienestar socioemocional en Educación Física

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2022-05-02
Author
Rillo Albert, Aaron
Other authors
Lavega i Burgués, Pere
Sáez de Ocáriz Granja, Unai
Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (Lleida)
Suggested citation
Rillo Albert, Aaron. (2022) . Modelo GIAM: transformar conflictos en relaciones de bienestar socioemocional en Educación Física. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/674269.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
El professor d'Educació Física necessita nous procediments, recursos i criteris per fer front a dos dels grans reptes educatius del segle XXI: millorar la convivència escolar i optimitzar el benestar socioemocional de l'alumnat. En aquest context, el joc tradicional presenta un escenari relacional idoni per educar les relacions interpersonals i aprendre a viure amb els altres de manera pacífica. Objectius. Els articles d'aquesta tesi han estudiat l'efecte d'una experiència pedagògica (basada en el model GIAM) orientada a la transformació de conflictes motors (CfM) de noies i nois d'educació secundària obligatòria (ESO), mitjançant la pràctica de jocs tradicionals de cooperació-oposició competitius (JTCOPC), sobre l'orientació del clima motivacional (cap a la tasca o l'ego), sobre el tipus d'experiència emocional (emocions positives i/o negatives) i sobre els CfM (presència o absència) i les seves característiques (intensitat, actitud i intervenció). Metodologia. En aquest estudi de mètodes mixtes van participar 330 alumnes de 3r i 4t curs d'ESO (M = 14.88; DT = 0.65; rang d’edat = 14 a 16 anys; 172 noies, 52.1 %; y 158 nois, 47.9 %). Tots van intervenir en una experiència de set sessions mitjançant la pràctica de JTCOPC i atenent les característiques del model GIAM. Es va utilitzar el qüestionari ‘Clima Motivacional de los Iguales en el Deporte’ (PeerMCYSQ) per estudiar l'orientació del clima motivacional percebut cap a la tasca o l'ego; l'escala Games and Emotions Scale II (GES-II) per determinar la vivència emocional; es va validar y utilitzar el Motor Conflict Questionnaire (MCQ) per examinar el procés del CfM; també es va emprar el diari de camp i la gravadora de veu per a la recollida de dades ‘in situ’. Es va utilitzar el programa SPSS V.23 i V.24 per a l'anàlisi de dades quantitatives: estadística descriptiva de tots els articles, models lineals generals de mesures repetides (ANOVA MR) (articles 1, 2 i 3) i arbres de classificació (CHAID ) (article 4). Es va realitzar una anàlisi de contingut per tractar les dades qualitatives mitjançant el programa ATLAS.ti V.7. Conclusions. Es confirma la necessitat d’entendre la dimensió relacional i emocional com dues realitats inherents d’un mateix fenomen: el conflicte motor. El model GIAM ofereix pautes d’intervenció al professorat per educar les relacions interpersonals conflictives a través de la transformació de CfM.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/83318
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1251]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Conflictos y educación física a la luz de la praxiología motriz. Estudio de caso de un centro educativo de primaria 

    Sáez de Ocáriz Granja, Unai (Universitat de Lleida, 2011-11-11)
  • La vivencia emocional de los alumnos de secundaria al practicar juegos deportivos tradicionales 

    Falcón Miguel, David (Universitat de Lleida, 2020-07-01)
  • Educar la afectividad a través de los juegos deportivos tradicionales 

    Muñoz Arroyave, Verónica (Universitat de Lleida, 2019-06-19)

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to