Els animals a l'edat mitjana : reunió científica : XXI Curs d'Estiu Comtat d'Urgell (Balaguer, del 29 de juny a l'1 de juliol de 2016)

View/ Open
Issue date
2018-11Suggested citation
Sabaté, Flocel;
.
Els animals a l'edat mitjana : reunió científica : XXI Curs d'Estiu Comtat d'Urgell (Balaguer, del 29 de juny a l'1 de juliol de 2016).
Pagès Editors.
http://hdl.handle.net/10459.1/83098.
Metadata
Show full item recordAbstract
La societat medieval conviu i depèn dels animals. Els necessita per a les tasques agrícoles i per proveir de matèries primeres la producció artesanal; per la cacera senyorial i per l’ostentació dels grups socials poderosos; per a l’alimentació i per convertir-la en via de gradació social; per expressar el simbolisme religiós i, fins i tot, per proveir d’imatges mitjançant les quals canalitzar la crítica vers la mateixa societat. És lògic que els manescals atenguessin els animals i que tota la població es ressentís si les epidèmies afectaven els animals. Atesa aquesta amplitud, és comprensible que l’estudi dels animals s’obri pas entre les vies de renovació historiogràfica.