La Morfología Natural como marco teórico para explicar el aprendizaje de género y número en español por sinohablantes

View/ Open
Issue date
2022Author
Zuheros Garrido, Laura
Suggested citation
Zuheros Garrido, Laura;
.
(2022)
.
La Morfología Natural como marco teórico para explicar el aprendizaje de género y número en español por sinohablantes.
Sintagma: revista de lingüística, 2022, vol. 34, p. 7-27.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2022.34.01.
Metadata
Show full item recordAbstract
L’objectiu d’aquest treball és analitzar la capacitat explicativa de la Morfologia Natural per tal d’evidenciar les dades recollides en un estudi empíric sobre la concordança nominal de gènere i nombre en espanyol per part de sinoparlants de tres grups d’edat (nens, adolescents i adults) de nivell A1 que reben instrucció formal a l’Instituto Cervantes de Pequín. L’espanyol i el xinès mandarí són llengües amb una gran distància lingüística, de manera que la morfologia flexiva de l’espanyol comporta una considerable dificultat per a aquests alumnes. Els resultats presentats indiquen que els errors de gènere són molt més freqüents que els de nombre i es justifiquen per principis universals (iconicitat, biunivocitat i transparència), i un patró de desenvolupament en tres etapes successives: premorfològica, protomorfològica i morfològica modularitzada.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2022, vol. 34, p. 7-27European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: