Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jóvenes tuteladas: El capital social un recurso empoderante frente a las violencias machistas y otras formas de vulnerabilidad

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2021-12-03
Author
Foradada Villar, Mireia
Other authors
Sala Roca, Josefina
Soldevila Benet, Anna
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Foradada Villar, Mireia. (2021) . Jóvenes tuteladas: El capital social un recurso empoderante frente a las violencias machistas y otras formas de vulnerabilidad. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/673436.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Les joves tutelades són un col·lectiu del que es desconeix les seves necessitats específiques socioeducatives i socioemocionals. Aquest desconeixement s’explica en gran part per la tímida producció d’estudis que se centren en la realitat d’aquestes noies, i encara més si es pretén comprendre la seva realitat des d’una perspectiva feminista. La metodologia utilitzada pel desenvolupament de l’estudi té un enfocament predominantment qualitatiu, el disseny és qualitatiu però l’anàlisi de les dades és mixt. La mostra la configuren 59 dones joves (29 tutelades i 30 no tutelades). L’aproximació quantitativa de la dades s’ha elaborat a partir de l’anàlisi de freqüències i el qualitatiu seguint un anàlisi temàtic. L’anàlisi es va portar a trem amb el software qualitatiu Nvivo12. Els principals resultats mostren que la percepció sobre la violència masclista és bastant semblant entre les participants d’ambdós grups. En funció del grau de coneixement que tenen sobre els aspectes fonamentals de la violència masclista en la parella, aquestes consideren un tipus violències més greus que unes altres. En aquest sentit, s’identifiquen quatre estratègies molt clares d’afrontament de laviolència masclista en les relacions sexo-afectives. Altrament, el capital social va emergir com un element que es relacionaria amb el tipus d’estratègia. Des del punt de vista del capital social, les joves tutelades tindrien una percepció baixa o nul·la sobre el suport que poden arribar a rebre d’aquest. En aquest sentit, es pot afirmar que elles es troben força soles en situacions adverses com és quedar-se sense recursos econòmics en comparació amb les no tutelades, les quals semblen sentir-se més segures per la gent que configura la seva font de recursos emocionals, d’oci i econòmics. A més a més, existeixen diferències importants entre els dos grups en el projecte de vida. Aquest es veuria molt determinat per l’experiència d’haver estat tutelada, o no. D’acord amb els resultats obtinguts aquest treball proposa, a mode de conceptualització teòrica, el femtoring (mentoría feminista) com a eina socioeducativa empoderant. Un tipus d’intervenció socioeducativa que promogui la (re-)construcció del capital social de suport de les joves tutelades.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/73103
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1251]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Las educadoras y los educadores sociales en las leyes de servicios sociales de segunda generación. Realidad actual y retos de futuro 

    Pelegrí Viaña, Xavier (Consejo General de Colegios Oficiales de Educadoras y Educadores Sociales (CGCEES), 2019-09-17)
    El objetivo que se pretende en este artículo es revisar la proyección que se da a la figura profesional de la educadora y educador social en las recientes leyes de servicios sociales, llamadas de segunda generación, y ...
  • Treball social en salut mental a Catalunya. Una anàlisi de la disciplina a partir dels discursos professionals 

    Miranda Ruche, Xavier (Universitat de Lleida, 2017-11-17)
  • Ocio compartido en familia: implicaciones prácticas dentro del Sistema de Protección a la Infancia y a la Adolescencia 

    Navajas Hurtado, Alicia (Universitat de Lleida, 2016-12-16)

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to