Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Construcció d’un instrument de mesura especialitzat en l’avaluació del llenguatge oral

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2021-12-09
Author
Boronat Olivart, Cristina
Other authors
Sansó Galiay, Clara
Serrat Sellabona, Elisabet
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Boronat Olivart, Cristina. (2021) . Construcció d’un instrument de mesura especialitzat en l’avaluació del llenguatge oral. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/673224.
Impact

Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
En aquest estudi, el principal objectiu és l’elaboració d’un test de llenguatge oral estandarditzat i baremat, del qual la principal motivació és l’avaluació del llenguatge oral en etapes importants en l’adquisició del llenguatge, amb la intenció de poder detectar i intervenir al més aviat possible. El curs de desenvolupament del llenguatge i el processament del llenguatge oral s’han tingut en compte com a fonamentació principal del treball. La capacitat de llenguatge és una de les conquestes més importants dels éssers humans i per assolir-la és necessària la concurrència de diversos factors, alguns d’interns i del subjecte (fisiològics i cognitius), i d’altres d’externs o ambientals. La interacció constant entre aquests factors dona com a fruit l’adquisició i el desenvolupament del llenguatge. Aquest aprenentatge cognitiu complex, es pot comprendre gràcies al model cognitiu definit per Chevrie-Muller i Narbona (1996) d’organització de la recepció i la producció del llenguatge oral, que el degrada pels nivells de processament cortical, a partir del qual s’han identificat les diferents unitats de processament de llenguatge susceptibles d’avaluació. En l’àmbit de la logopèdia, l’avaluació del llenguatge, procediment principal per a la detecció, és una eina que facilita poder determinar si l’infant presenta dificultats en els diferents aspectes del llenguatge oral, sobretot en etapes primerenques que possibilitin la detecció i el treball específic. Ara bé, actualment no disposem de suficients instruments d’avaluació del llenguatge oral en català que avaluïn tots els aspectes del llenguatge oral, i d’aquí ve la necessitat d’elaborar aquest instrument que avalua totes les dimensions del llenguatge (forma, ús i contingut). Com a resultat del treball, s’ha dissenyat un test original i en català, anomenat ALLO, instrument normalitzat que ha passat per un procés d’estandardització. L’instrument presenta bons índexs de fiabilitat i validesa i una precisió global del 91,9%, la qual ens mostra que és un bon instrument de cribratge de les dificultats del llenguatge oral.
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1310]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to