Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El impacto de las competencias del coaching no directivo en los mecanismos de creatividad del cerebro

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2021-09-21
Author
Bartolomé Anguita, Gorka Bartoloma
Other authors
Torrelles Nadal, Cristina
Blanco Calvo, Eduardo
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Bartolomé Anguita, Gorka Bartoloma. (2021) . El impacto de las competencias del coaching no directivo en los mecanismos de creatividad del cerebro. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/673050.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
La professió del coaching es troba sota una indefinició metodològica i identitària, la qual cosa provoca que, contínuament, es donin malentesos quant a la seva pràctica i essència. La finalitat d'aquesta tesi va ser, en primer lloc, demostrar, des del vessant experimental, com el coaching d'essència no directiva, amb la seva base competencial i la seva essència de no transferència, és capaç de potenciar els mecanismes cerebrals de creativitat de l'ésser humà. En segon lloc, es van aportar evidències psicofisiològiques dels efectes del coaching no directiu (CND); i, en tercer lloc, el projecte es va emmarcar en un camp concret: el de la creativitat. Això, d'una banda, va permetre identificar el coaching com una professió que pot contribuir a cobrir la bretxa actual quant a l'increment en la disminució de la creativitat en l'ésser humà des de fa dues dècades; i, d'altra banda, va contribuir amb la necessitat de reaccionar als reptes d'un món tan canviant i incert. Per a això, es va desenvolupar una metodologia experimental en la qual es va comparar, a través del mesurament electroencefalográfica (EEG), la resposta dels participants a tres condicions (rumiativa, directiva i no directiva) durant la resolució de problemes i la consecució d'objectius; i es va comptar amb la participació de 16 participants (8 homes i 8 dones). Amb l'estudi, es va detectar una sèrie de patrons EEG diferenciats i específics en la tercera condició (no directiva), relacionats amb els resultats trobats en estudis previs sobre el insight creatiu. Els resultats van mostrar canvis significatius en les freqüències alpha i theta de la regió temporal dreta, així com de les freqüències alpha, theta i gamma de la regió parietal dreta, respecte a la resta de condicions experimentals. D'aquesta manera, es van relacionar l'aplicació del marc metodològic del CND de manera específica amb l'àmbit de la creativitat i el desenvolupament del coneixement humà.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/73088
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1310]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to