Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Tesis Doctorals
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estudio longitudinal de la carga externa en partidos de fútbol profesional de 1ª y 2ª división española durante 4 temporadas, para la optimización del rendimiento condiconal del jugador

Thumbnail
Access to documents
Issue date
2021-07-30
Author
Pons Alcalà, Eduard
Other authors
Peirau i Terés, Xavier
Cos Morera, Francesc de Paula
García Calvo, Tomás
Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (Lleida)
Suggested citation
Pons Alcalà, Eduard. (2021) . Estudio longitudinal de la carga externa en partidos de fútbol profesional de 1ª y 2ª división española durante 4 temporadas, para la optimización del rendimiento condiconal del jugador. Universitat de Lleida. http://hdl.handle.net/10803/672916.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
L'objectiu fonamental d'aquesta tesi va ser analitzar longitudinalment i comparar la càrrega externa durant 4 temporades (2015/16 - 2018/19) en competició amb tots els equips de la 1ª divisió i 2ª divisió del futbol professional espanyol analitzant les variables locomotores: la distància total, distàncies en diferents rangs, entre 14-21 km/h, 21-24 km/h, superiors a 24 km/h, el nombre d’esprints entre 21 i 24 km/h i superiors a 24 km/h. També hem comparat amb dades de competició els 2 sistemes emprats actualment en el futbol professional, per al control de la càrrega externa, el Vídeo Tracking System (VTS), que s'utilitza durant els partits i el sistema de Geolocalització Global Position System (GPS), d'ús més comú durant les sessions d'entrenament comparant les variables locomotores i mecàniques: acceleracions i desacceleracions, amb la finalitat que les dades de tots dos sistemes es poguessin interrelacionar. Els resultats dels estudis són: evolutivament es demostra una disminució en la distància total i un augment en les variables d'alta intensitat, amb valors més alts en 1ª Divisió. Les dades de VTS i GPS es poden interrelacionar per al control de la càrrega i que tota aquesta informació es pot implementar en les metodologies d'entrenament.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/73082
European research projects
Collections
  • Tesis Doctorals [1319]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to