Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • English 
    • English
    • català
    • español
  • Login
Repositori Obert UdL
View Item 
  •   Home
  • Recerca
  • Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables
  • Informes i estudis (Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables)
  • View Item
  •   Home
  • Recerca
  • Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables
  • Informes i estudis (Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Processos Didàctics i Organitzatius. Materials per flippejar la classe

Thumbnail
View/Open
Fliped Processos.pdf (2.107Mb)
Issue date
2022
Author
Arco Bravo, Isabel del
Segura Torres, Joan
Ramos Pla, Anabel
Flores i Alarcia, Òscar
Other authors
Grup de recerca EDO UdL. Equip de Desenvolupament Organitzacional
Universitat de Lleida. Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables
Suggested citation
Arco Bravo, Isabel del; Segura Torres, Joan; Ramos Pla, Anabel; Flores i Alarcia, Òscar; . Processos Didàctics i Organitzatius. Materials per flippejar la classe. Universitat de Lleida. Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables. https://doi.org/10.21001/flippejar_la_classe_PDO.
Impact


Web of Science logo    citations in Web of Science

Scopus logo    citations in Scopus

Google Scholar logo  Google Scholar
Share
Export to Mendeley
Metadata
Show full item record
Abstract
Des de fa diversos cursos, l’equip docent d’EDO-UdL està desenvolupant el model de classe inversa (flipped classroom) i l’aprenentatge basat en reptes (ABR) en l’assignatura de Processos Didàctics i Organitzatius del grau en Educació Primària de la UdL. En aquest sentit, durant els cursos 2020-21 i 2021-22 s’han concedit dos projectes d’innovació docent per tal de millorar els materials i recursos que impliquen aquest tipus de metodologia. El model flipped classroom permet potenciar els processos de construcció col·laborativa del coneixement, la reflexió, el debat i la comunicació. Treballar amb reptes ajuda a impulsar l’aprenentatge competencial des de l’aproximació a contextos professionals reals. Les transformacions formatives que estem vivint com a resultat de la crisi sanitària i les conseqüències derivades d’un confinament de la població, està modificant les formes més comunes de planificar i intervenir en els processos formatius. La planificació de l’assignatura de Processos Didàctics i Organitzatius del Grau d’Educació Primària seguint el model flipped classroom segueix les següents línies estratègiques: - Presenta una forma de fer docència online sincrònica que centra el procés d’ensenyament-aprenentatge en els estudiants. - Està basat en un aprenentatge actiu, viscut, significatiu i de construcció col·laborativa dels coneixements, on el docent es converteix en coach i mediador del procés d’Ensenyament-Aprenentatge (E/A). - El model de classe inversa serveix de marc per desenvolupar diferents metodologies i tècniques. En aquest projecte es fa una aposta clara per l’Aprenentatge Basat en Reptes (ABR) que es basa en el principi que els estudiants fan aprenentatges significatius quan participen de forma activa en experiències obertes, contextualitzades i properes d’aprenentatge. - Aquest model pedagògic i el desenvolupament d’ABR implica noves forma d’avaluar que a més es veuen afectades per la seva translació en línia. El present model adquireix rellevància innovadora en la mesura que indaga en recursos i estratègies d’avaluació en línia amb la proposta d’E/A plantejada.
Context
Nivell educatiu recomanat: Educació superior
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/72997
DOI
https://doi.org/10.21001/flippejar_la_classe_PDO
European research projects
Collections
  • Informes i estudis (Pedagogia) [18]
  • Innovació Educativa [1]
  • Informes i estudis (Càtedra de Desenvolupament d'Organitzacions i Territoris Saludables) [1]

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to 
 

 

Browse

All of the repositoryCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contact Us | Send Feedback | Legal Notice
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadata subjected to