Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Geografia i Sociologia
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Promoting zero violence from early childhood: a case study on the prevention of aggressive behavior in Cappont Nursery

Thumbnail
Visualitza/Obre
Preprint (238.3Kb)
Data de publicació
2019
Autor/a
Rios-Gonzalez, Oriol
Puigvert Mallart, Lidia
Sanvicén, Paquita
Aubert Simón, Adriana
Citació recomanada
Rios-Gonzalez, Oriol; Puigvert Mallart, Lidia; Sanvicén, Paquita; Aubert Simón, Adriana; . (2019) . Promoting zero violence from early childhood: a case study on the prevention of aggressive behavior in Cappont Nursery. European Early Childhood Education Research Journal, 2019, vol. 27, núm. 2, p. 157-169. https://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1579544.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
If aggressive behavior is not interrupted in early childhood the risk of growing up in an environment of continued physical violence increases. Thus, violent behavior can be normalized by certain children who can exert violence without any sense of responsibility. The consequences for children suffering from intimidation and violence by their peers are severe. Previous research shows that to be completely efficient, interventions that target aggressive behavior must begin when children are under the age of five. This study examined how the implementation of evidenced-based actions in Cappont Nursery (Spain), which includes children from 1 to 3 years old, is successfully preventing aggressive behaviors. Data were collected from a qualitative study based on focus groups with adults and observations with children. The results suggest that the most efficient transformative tool to treat aggressive acts is the creation of a zero-violence climate among educators, families and children.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/72814
DOI
https://doi.org/10.1080/1350293X.2019.1579544
És part de
European Early Childhood Education Research Journal, 2019, vol. 27, núm. 2, p. 157-169
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Articles publicats (Geografia i Sociologia) [626]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2023 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a