Premis Càtedra Educació i Adolescència
Explora per
Aquest col·lecció està formada pels treballs premiats en la Convocatòria Anual de la Càtedra dels Premis “Educació i Adolescència” a Treballs de Recerca de Batxillerat (TdR), Treballs de Fi de Grau (TFG) i Treballs de Fi de Màster (TFM). En aquests premis es reconeix l’excel·lència dels treballs de l’estudiantat orientats als trets d’identitat de la Càtedra (aplicabilitat a la recerca, veu de l’adolescència, pràctiques basades en evidències científiques i educació formal i educació no formal) i dedicats a alguna de les temàtiques prioritàries de la Càtedra (convivència en els centres educatius, promoció de la salut, adolescència i família, i Tecnologies de la Informació i de la Comunicació). La col·lecció vol donar visibilitat i reconeixement als treballs guardonats perquè aporten propostes per a la millora de la pràctica educativa en l’etapa adolescent. [Més informació]
Enviaments recents
-
Des del meu objectiu: Programa socieducatiu per a jovés en procés de reunificació familiar en el marc de la protenció a la infàcia i l’adolescència
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Els objectius generals d’aquest treball són els següents: aprofundir en la temàtica de la reunificació familiar, elaborar un recurs professionalitzador diferent a tots els existents i incorporar noves metodologies en la ... -
La autonomía moral en el tránsito a la vida adulta de jóvenes en situación de vulnerabilidad
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La transición a la vida adulta resulta un proceso importante en la juventud, un camino en el que interaccionan relaciones y contextos que derivan en experiencias que marcan la construcción subjetiva de la identidad adulta. ... -
SOS TEA. La resposta tecnològica a una situació d'emergència de persones amb TEA
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquesta investigació contribueix al desenvolupament de l’aplicació (App) SOS TEA, la qual es centra en donar resposta a la comunicació entre els cossos de seguretat i les persones amb el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) ... -
Artteràpia: treballar les emocions amb les arts
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)El propòsit d’aquest treball és fer una recerca sobre els recursos d’art-teràpia i de creativitat. Aquest treball constarà d’una part teòrica en la que es descriurà l’art teràpia. Aquesta inclourà els fonaments de l’art ... -
La situació educativa dels i de les adolescents tutelats pel sistema de protecció a la infancia en els instituts d’educació secundaria
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)L’objectiu de l’estudi és Identificar les necessitats d’atenció i suport associades als processos d’escolarització de l’alumnat d’educació secundària obligatòria tutelat pel sistema de protecció a la infància, per tal de ... -
Efectes dels programes d’educació sexual amb el mètode “Peer to Peer” en els estudiants d’ESO de Lleida
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquest estudi és una proposta que pretén realitzar programes d’Educació Sexual als instituts de Lleida per comprovar-ne l’efectivitat i la incidència a llarg termini, basats en un model Biogràfic i Professional o Comprensiu ... -
Percepcions de l’alumnat sobre la co-docència: estudi de cas d’un centre d’educació secundària
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La co-docència és una estratègia metodològica que permet atendre a l’alumnat amb NEE a l’aula ordinària a través del treball col·laboratiu entre professionals. Aquest treball analitza la percepció que tenen els alumnes sobre ...