Premis Càtedra Educació i Adolescència
Browse by
Aquest col·lecció està formada pels treballs premiats en la Convocatòria Anual de la Càtedra dels Premis “Educació i Adolescència” a Treballs de Recerca de Batxillerat (TdR), Treballs de Fi de Grau (TFG) i Treballs de Fi de Màster (TFM). En aquests premis es reconeix l’excel·lència dels treballs de l’estudiantat orientats als trets d’identitat de la Càtedra (aplicabilitat a la recerca, veu de l’adolescència, pràctiques basades en evidències científiques i educació formal i educació no formal) i dedicats a alguna de les temàtiques prioritàries de la Càtedra (convivència en els centres educatius, promoció de la salut, adolescència i família, i Tecnologies de la Informació i de la Comunicació). La col·lecció vol donar visibilitat i reconeixement als treballs guardonats perquè aporten propostes per a la millora de la pràctica educativa en l’etapa adolescent. [Més informació]
Recent Submissions
-
L’educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l’autoestima en adolescents: investigació acció, la música com a eina transformadora
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquest document presenta la investigació-acció sobre l’autoestima d’adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d’un projecte d’educació a través de les arts (ETA) amb l’objectiu de desenvolupar la seva ... -
Guia de Bones pràctiques: el desenvolupament positiu de les/els adolescents en Centres Residencials d’Acció Educativa
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La temàtica del present Treball de Fi de Grau sorgeix de l’interès vers el model de desenvolupament positiu de l’adolescent, un model que aporta una nova mirada en les intervencions socials. L’objectiu principal de la ... -
Els Centres Residencials d’Acció Educativa: estigma o desinformació?
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Els Centres Residencials d’Acció Educativa són institucions encarregades d’acollir infants i adolescents en risc d’exclusió social. Tot i la seva important tasca, però, pràcticament se’n desconeix l’existència, per la qual ... -
Des del meu objectiu: Programa socieducatiu per a jovés en procés de reunificació familiar en el marc de la protenció a la infàcia i l’adolescència
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Els objectius generals d’aquest treball són els següents: aprofundir en la temàtica de la reunificació familiar, elaborar un recurs professionalitzador diferent a tots els existents i incorporar noves metodologies en la ... -
La autonomía moral en el tránsito a la vida adulta de jóvenes en situación de vulnerabilidad
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La transición a la vida adulta resulta un proceso importante en la juventud, un camino en el que interaccionan relaciones y contextos que derivan en experiencias que marcan la construcción subjetiva de la identidad adulta. ... -
SOS TEA. La resposta tecnològica a una situació d'emergència de persones amb TEA
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquesta investigació contribueix al desenvolupament de l’aplicació (App) SOS TEA, la qual es centra en donar resposta a la comunicació entre els cossos de seguretat i les persones amb el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) ... -
Artteràpia: treballar les emocions amb les arts
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)El propòsit d’aquest treball és fer una recerca sobre els recursos d’art-teràpia i de creativitat. Aquest treball constarà d’una part teòrica en la que es descriurà l’art teràpia. Aquesta inclourà els fonaments de l’art ... -
La situació educativa dels i de les adolescents tutelats pel sistema de protecció a la infancia en els instituts d’educació secundaria
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)L’objectiu de l’estudi és Identificar les necessitats d’atenció i suport associades als processos d’escolarització de l’alumnat d’educació secundària obligatòria tutelat pel sistema de protecció a la infància, per tal de ... -
Efectes dels programes d’educació sexual amb el mètode “Peer to Peer” en els estudiants d’ESO de Lleida
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)Aquest estudi és una proposta que pretén realitzar programes d’Educació Sexual als instituts de Lleida per comprovar-ne l’efectivitat i la incidència a llarg termini, basats en un model Biogràfic i Professional o Comprensiu ... -
Percepcions de l’alumnat sobre la co-docència: estudi de cas d’un centre d’educació secundària
(Càtedra Educació i Adolescència de la Universitat de Lleida, 2021)La co-docència és una estratègia metodològica que permet atendre a l’alumnat amb NEE a l’aula ordinària a través del treball col·laboratiu entre professionals. Aquest treball analitza la percepció que tenen els alumnes sobre ...