Show simple item record

dc.contributor.authorHuguet, Àngel
dc.contributor.authorSuïls, Jordi
dc.date.accessioned2021-11-23T18:11:01Z
dc.date.available2021-11-23T18:11:01Z
dc.date.issued1997
dc.identifier.issn1134-7724
dc.identifier.issn2013-052X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/72403
dc.description.abstractEn el treball que exposem vam dur a terme un estudi comparatiu entre escolars de Catalunya i de l'Aragó catalanòfon. Atès que ens trobàvem davant de contextos caracteritzats per una valoració molt diferent de les llengües en presència (català i castellà), l'objectiu de la investigació era contrastar les actituds cap a aquelles llengües per part de cadascun dels grups. L'anàlisi dels resultats va posar en relleu que mentre que els escolars catalans tendien a valorar més positivament la llengua catalana, els de l'Aragó catalanòfon mostraven tendència a valorar més positivament la llengua castellana. Quant a les variables que podien explicar aquestes actituds, la condició lingüística familiar apareixia com a determinant. Així, en relació amb el castellà, a l'àrea de Catalunya estudiada hi havia diferències importants entre castellanoparlants i catalanoparlants; tot i que els primers denotaven actituds molt favorables, els segons també però en una mesura molt més petita. I pel que fa al català, a l'àrea de l'Aragó, els castellanoparlants, encara que igualment mostraven actituds positives envers el català, no ho eren tant com les que mostraven els catalanoparlants. L'explicació d'aquests fenòmens va ser feta tot prenent en consideració el sentit d'amenaça amb què cada llengua pot ser viscuda per part dels grups lingüístics.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherSecretaria de Política Lingüística, Generalitat de Catalunyaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a: https://raco.cat/index.php/LlenguaUs/article/view/129480ca_ES
dc.relation.ispartofLlengua i ús: revista tècnica de política lingüística, 1997, núm. 10, p. 52-57ca_ES
dc.rights(c) Secretaria de Política Lingüística, Generalitat de Catalunya, 1997ca_ES
dc.subject.otherEnsenyament bilingüeca_ES
dc.subject.otherLlengües en contacteca_ES
dc.subject.otherCatalàca_ES
dc.subject.otherCastellàca_ES
dc.titleInfluència del prestigi de les llengües en les actituds lingüístiques dels escolars: el cas de Catalunya i l'Aragó catalanòfonca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.idgrec007741
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record