dc.contributor | Stončikaitė, Ieva | |
dc.contributor | Valentová, Katerina | |
dc.contributor | Universitat de Lleida, Facultat de Lletres | |
dc.contributor.author | Navarro Costa, Laia | |
dc.date.accessioned | 2021-11-15T16:22:23Z | |
dc.date.available | 2021-11-15T16:22:23Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10459.1/72320 | |
dc.description.abstract | The aim of this thesis is to draw a comparison between a literary piece and a YouTube video to see how the identity of a victim is constructed in different types of media. With this purpose in mind, I am going to analyze Don’t: A Woman’s World, an autobiographical novel written by Elly Danica in 1988, and a YouTube video titled “Sexually Abused by Father at Age 14” published by Nioka Smith in 2018. This comparative study consists of a mixed analysis in which linguistic, narrative and literary features are considered to depict how trauma narratives construct a victim’s identity. The findings aspire to bring insight into how traumatic experiences are depicted in different formats, bearing in mind both cultural and media restrictions. Moreover, through a feminist lens, this thesis pretends to see how females use these cathartic writings to empower themselves and vindicate their rights despite the implications that may come with it. | ca_ES |
dc.description.abstract | L’objectiu d’aquest projecte és marcar diferències entre una peça literària i un vídeo de YouTube. Per aquest propòsit, s’ha dut a terme un anàlisis de Don’t: A Woman’s Word¸ una novel·la autobiogràfica escrita per Elly Danica al 1988 i “Sexually Abused by Father at Age 14” un vídeo de YouTube publicat per Nioka Smith l’any 2018. Aquest estudi consisteix en l’anàlisi d’elements narratius, lingüístics i literaris amb la intenció d’entendre com les narratives de trauma revelen la identitat d’una víctima. L’anàlisi desitja aportar llum sobre com les experiències traumàtiques són reflectides, i com les identitats es construeixen en diferents formats tenint en compte les restriccions d’ambdós. A més a més, aquest estudi pretén veure com les dones utilitzen aquest tipus d’escriptura catàrtica per empoderar-se i vindicar els seus drets tot i les possibles conseqüències que això les pot portar. | ca_ES |
dc.description.abstract | El objetivo de estudio es marcar diferencias entre una pieza literaria y un video de YouTube. Con este propósito, se ha llevado a cabo un análisis comparativo entre Don’t: A Woman’s Word, una novela autobiográfica escrita por Elly Danica en 1988 y “Sexually Abused by Father at Age 14” un video de YouTube publicado por Nioka Smith en el año 2018. Este estudio consiste en el análisis de elementos narrativos, lingüísticos y literarios con la intención de revelar como las narrativas de trauma construyen la identidad de una víctima. El análisis pretende aportar luz sobre como las experiencias traumáticas son reflejadas en narraciones de trauma, y como la identidad de una víctima se construye en diferentes formatos teniendo en cuenta las posibles restricciones que estos pueden suponer. Además, este proyecto quiere ver como las mujeres usan estén tipo de escritura catártica para empoderarse i vindicar sus derechos a pesar de las consecuencias que esto les puede llevar. | ca_ES |
dc.format.extent | 45 p. | ca_ES |
dc.language.iso | eng | ca_ES |
dc.rights | cc-by-nc-nd | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | cathartic writing | ca_ES |
dc.subject | feminism | ca_ES |
dc.subject | identity | ca_ES |
dc.subject | trauma narratives | ca_ES |
dc.subject | escriptura catàrtica | ca_ES |
dc.subject | feminisme | ca_ES |
dc.subject | identitat | ca_ES |
dc.subject.other | feminisme | ca_ES |
dc.title | Elly Danica's Don't: A Woman's World and Storytelling on YouTube: Trauma Narratives and Victim's Identity | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca_ES |