La representació de la menstruació als espais publicitaris audiovisuals a Espanya i Noruega

Loading...
Thumbnail Image
Date
2021
Authors
Pladevall Oroz, Anna
Other authors
Gómez Morales, Beatriz MariaGómez Morales, Beatriz Maria - ORCID ID
Universitat de Lleida, Facultat de Lletres
Impact
Export
Share
cc-by-nc-nd
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar la representació de la menstruació als espais publicitaris audiovisuals de productes menstruals a Espanya i a Noruega durant l‟última dècada. Des del 2010 fins al 2020, la concepció de la dona i de la menstruació han viscut un gran nombre de reformes i transformacions que volem constatar, fins a quin punt, s‟han vist plasmades en el món de la publicitat. El text vol desemmascarar la situació del tabú menstrual mitjançant l‟anàlisi de contingut i del discurs de la publicitat digital i televisiva de sis famoses marques del mercat: Evax&Tampax, Ausonia, Always, O.b. i Libresse. Algunes de les qüestions que han motivat la recerca són la invisibilització de productes menstruals alternatius, l‟ocultació de la sang i la simplificació i banalització del procés menstrual en la publicitat. Al llarg del treball s‟intentarà respondre a les següents preguntes: És la publicitat de productes menstruals fidedigna a la realitat de les persones menstruants? Es troba la publicitat en un procés de canvi per aconseguir trencar amb els tabús i estereotips de la societat?
Citation
DOI
Journal or Serie