La representació de la menstruació als espais publicitaris audiovisuals a Espanya i Noruega
Loading...
Date
2021
Authors
Pladevall Oroz, Anna
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquest Treball de Fi de Grau pretén analitzar la representació de la menstruació als
espais publicitaris audiovisuals de productes menstruals a Espanya i a Noruega durant
l‟última dècada. Des del 2010 fins al 2020, la concepció de la dona i de la menstruació
han viscut un gran nombre de reformes i transformacions que volem constatar, fins a
quin punt, s‟han vist plasmades en el món de la publicitat. El text vol desemmascarar la
situació del tabú menstrual mitjançant l‟anàlisi de contingut i del discurs de la publicitat
digital i televisiva de sis famoses marques del mercat: Evax&Tampax, Ausonia,
Always, O.b. i Libresse. Algunes de les qüestions que han motivat la recerca són la
invisibilització de productes menstruals alternatius, l‟ocultació de la sang i la
simplificació i banalització del procés menstrual en la publicitat. Al llarg del treball
s‟intentarà respondre a les següents preguntes: És la publicitat de productes menstruals
fidedigna a la realitat de les persones menstruants? Es troba la publicitat en un procés de
canvi per aconseguir trencar amb els tabús i estereotips de la societat?