Romanian migrant students. A study on use of language and language attitudes
Issue date
2020-12-17Other authors
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Caballé Morera, Ester.
(2020)
.
Romanian migrant students. A study on use of language and language attitudes.
Universitat de Lleida.
http://hdl.handle.net/10803/671637.
Metadata
Show full item recordL'objectiu de la present Tesi Doctoral és analitzar els usos i actituds lingüístiques dels estudiants romanesos d’Educació Secundària a Catalunya, en funció de la seva assistència o no al programa Llengua, Cultura i Civilització Romanesa. Metodològicament, es combinen tècniques d’investigació social qualitativa i quantitativa per tal d’obtenir uns resultats complementaris que ofereixin una més complerta aproximació a l’objecte d’estudi.
Globalment, des d'un punt de vista quantitatiu es va identificar que les actituds cap al castellà i el romanès són força equilibrades, seguit pel català amb les actituds menys positives. Pel que fa a l'ús lingüístic, el castellà és la llengua més utilitzada generalment, però en contextos rurals, és la llengua catalana que predomina, mentre que el romanès queda relegat a l'àmbit privat i en perill de ser substituït per castellà o català.
No obstant això, a nivell qualitatiu es detecta el vincle afectiu amb la seva llengua materna, fent un ús elevat dins del seu cercle familiar i mostrant unes actituds lingüístiques positives. El castellà adquireix un valor social i internacional obtenint les actituds més positives i l'ús més elevat. Finalment, el català obté també un valor social i alhora acadèmic i de progrés, emfatitzant la repercussió que té el seu ús en la integració social en aquest context.
Finalment es discuteixen les implicacions teòriques i contextuals d’aquests resultats.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1315]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
"You feel a little bit embarrassed, but you get over it" : EFL students' beliefs and emotions about speaking
Diert-Boté, Irati (Departamento Didáctica de la Lengua y la Literatura, Universidad de Granada, 2022-02-01)Drawing on positive psychology, i.e. the study of how people flourish and thrive, (MacIntyre, Gregersen and Mercer, 2016), this paper aims to analyse the elements which learners regard as most important to have positive ... -
The Legal Rights of Aragonese-Speaking Schoolchildren: The Current State of Aragonese Language Teaching (Spain)
Torres Oliva, María; Petreñas, Cristina; Huguet, Àngel; Lapresta Rey, Cecilio (John Benjamins Publishing Company, 2019)Aragon is an autonomous community within Spain where, historically, three languages are spoken: Aragonese, Catalan, and Castilian Spanish. Both Aragonese and Catalan are minority and minoritised languages within the ... -
Studying in a 'multilingual university' at home or abroad: Perspectives of home and international students in the Basque Country, Catalonia and Wales
Cots Caimons, Josep Maria; Garrett, Peter; Lasagabaster Herrarte, David (John Benjamins, 2016)The relatively recent phenomenon of the internationalisation of higher education (HE) in European non-English speaking universities has resulted in more linguistically diverse student bodies and has forced universities in ...