Las dimensiones emocional, cognitiva y social de la toma de decisiones en secundaria
Issue date
2021-07-14Author
Álvarez Justel, Josefina
Other authors
Pérez Escoda, Núria
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Suggested citation
Álvarez Justel, Josefina.
(2021)
.
Las dimensiones emocional, cognitiva y social de la toma de decisiones en secundaria.
Universitat de Lleida.
http://hdl.handle.net/10803/672416.
Metadata
Show full item recordL'objectiu d'aquesta investigació és analitzar la importància i la relació d'una sèrie de variables en el procés de presa de decisions a secundària. A l'estudi van participar 519 subjectes de 4t d'Educació Secundària Obligatòria (ESO) i de 2n de Batxillerat. Per a això, es van aplicar 6 esca-les i la contestació a quatre preguntes obertes. Els resultats obtinguts confirmen que les vari-ables: gènere, curs acadèmic, tipus de centre, nivell educatiu de la família, dimensions emo-cional, cognitiva i social de la presa de decisions, estils de decisió vocacional, autoestima, es-très, autoconfiança i conducta exploratòria, influeixen, de forma significativa, en la presa de decisions i es comprova la seva estreta relació en aquest procés de decisió. Aquest estudi destaca la complexitat i la dificultat que suposa el afrontar la presa de decisions acadèmica i professional en aquest nivell educatiu i es posa de manifest la necessitat de desenvolupar programes de millora.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1251]