Show simple item record

dc.contributor.authorCouto Cantero, Pilar
dc.contributor.authorSabaté Carrové, Mariona
dc.contributor.authorGómez Pérez, María Carmen
dc.date.accessioned2021-07-19T13:40:45Z
dc.date.available2021-07-19T13:40:45Z
dc.date.issued2021-07-15
dc.identifier.issn2659-9031
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/71682
dc.description.abstractThis article shows the preliminary design process for a tailor-made Initial Test of Integrated Skills (ITIS) specially adapted to the needs of TRADILEX, a project (2020-2023) funded by the Spanish Ministry of Science, Innovation and Universities to study the scope and validity of using audiovisual translation (AVT) tools to develop communicative competence in a foreign language. We also design a complete virtual AVT-based teaching platform that will help to promote faster and better EFL learning. In this paper we present one of the project's initial stages, i.e. the ITIS design and the methodological framework for the design process from draft stage to final product. The draft pilot ITIS was tested by specialists, who produced a series of reports and anticipated several potential problems that occurred when the test was carried out. We pay special attention to the changes and improvements made to the draft ITIS as well as its three-stage process and remedial measures. The validity of the ITIS is currently being tested with a pilot group. The ITIS will be complemented with a Final Test of Integrated Skills (FITIS), which is currently underway.
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es mostrar el proceso de diseño preliminar de un Test Inicial de Destrezas Integradas (TIDI) a medida, especialmente adaptado a las necesidades de TRADILEX, un proyecto (2020-2023) financiado por el Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, con el objetivo de estudiar el alcance y la validez de las herramientas de traducción audiovisual (TAV) en el desarrollo de la competencia comunicativa de una lengua extranjera. Al mismo tiempo, se pretende diseñar una plataforma de enseñanza virtual completa basada en TAV que dará como resultado un aprendizaje de Ia lengua extranjera más rápido y mejor. Este trabajo presenta una de las etapas iniciales del proyecto, con la creación del diseño TIDI y el marco metodológico del proceso de diseño, desde su etapa de borrador hasta su producto final. Una vez elaborado el TIDI piloto, el test fue posteriormente probado por especialistas que redactaron una serie de informes y anticiparon algunos de sus problemas potenciales cuando realmente se llevó a cabo. En este artículo se dedica especial atención a cambios y mejoras en el borrador, su proceso dividido en tres etapas, así como sus medidas correctivas. La validación del TIDI se está probando actualmente con un grupo piloto y se complementará con un test final (TEFIDI) que se encuentra actualmente en curso.
dc.description.abstractL’objectiu d’aquest article és mostrar el procés preliminar de disseny d’un test inicial d’habilitats integrades (TIHI) a mida especialment adaptada a les necessitats de TRADILEX, un projecte (2020-2023) finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, amb l’objectiu d’estudiar l’abast i la validesa de les eines de traducció audiovisual en el desenvolupament de la competència comunicativa d’una llengua estrangera. En aquest projecte es dissenya tota una plataforma d’ensenyament virtual basada en AVT que donarà lloc a un aprenentatge EFL més ràpid i millor. Aquest article presenta una de les etapes inicials del projecte: la creació del disseny de TIHI, el seu marc metodològic del procés de disseny, des de la seua fase de redacció fins al seu producte final. En obtenir l'avantprojecte TIHI pilot, posteriorment va ser provat per especialistes que van produir una sèrie d'informes que van posar de manifest i anticipar alguns dels seus possibles problemes quan es realitzen realment. En aquest article es dedica una atenció especial als canvis i millores de l’esborrany de TIHI, al seu procés de tres fases, així com a les seues mesures correctores. La validació del TIHI s’està provant actualment en un grup pilot i es complementarà amb un test final (TEFIHI) que està en curs.
dc.description.sponsorshipThis article is part of the TRADILEX Project (2020-2023) and has been funded by a competitive call by the Spanish Ministry of Science, Innovation and Universities. Reference: PID2019-107362GA-I00
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.publisherServei de Formació Permanent i Innovació Educativa. Universitat de València
dc.relationMINECO/PN2017-2020/PID2019-107362GA-I00
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a: https://doi.org/10.7203/realia.27.20634
dc.relation.ispartofResearch in Education and Learning Innovation Archives ((REALIA), 2021, num. 27, p. 73-88
dc.rightscc-by-nd (c) Couto Cantero et al., 2021
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0
dc.subjectForeign language teaching
dc.subjectMediation
dc.subjectInstrument design
dc.subjectLanguage assessment
dc.subjectIntegrated skills
dc.titlePreliminary design of an Initial Test of Integrated Skills within TRADILEX: an ongoing project on the validity of audiovisual translation tools in teaching English
dc.title.alternativeDiseño preliminar de un test inicial de destrezas integradas dentro del proyecto TRADILEX: la validez de las herramientas de traducción audiovisual en la enseñanza del inglés
dc.title.alternativeDisseny preliminar d'un test inicial d'habilitats integrades dins de TRADILEX: un projecte educatiu en curs sobre la validesa de les eines de traducció audiovisuals en l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated2021-07-19T13:40:46Z
dc.identifier.idgrec031466
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7203/realia.27.20634


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nd (c) Couto Cantero et al., 2021
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nd (c) Couto Cantero et al., 2021