Les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit dels reality games. Estudi de cas del programa Operación Triunfo
Loading...
Date
2019
Authors
Solé Ollé, Cristina
Impact
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquest estudi situa el focus en el macro gènere de la telerealitat a l’estat espanyol i se centra en
com els reality games, una de les màximes representacions de la hibridació de gèneres, utilitzen
les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit assegurada. En concret, es parteix del programa
Operación Triunfo com a objecte d’estudi, del qual es durà a terme una anàlisi de contingut
qualitativa i quantitativa de la desena edició, emesa l’any 2018 a La 1 de Radio Televisión
Española (RTVE). A partir de taules d’anàlisi es conclou que no hi ha hagut gaire evolució quant
a gèneres que incorpora el programa, comparant alguns dels programes de la desena edició amb
d’altres que corresponen a la primera i vuitena edició. Posteriorment, s’incideix en tota
l’expansió transmèdia de la desena edició, considerada tot un fenomen de masses per la seva
capacitat d’incidir en el públic. S’ha dut a terme a partir de desgranar les quatre portes principals
d’entrada al relat: la televisió, Internet, el merchandising i els esdeveniments.