Les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit dels reality games. Estudi de cas del programa Operación Triunfo

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019
Authors
Solé Ollé, Cristina
Other authors
Visa Barbosa, MarionaVisa Barbosa, Mariona - ORCID ID
Universitat de Lleida, Facultat de Lletres
Impact
Export
Share
cc-by-nc-nd
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Aquest estudi situa el focus en el macro gènere de la telerealitat a l’estat espanyol i se centra en com els reality games, una de les màximes representacions de la hibridació de gèneres, utilitzen les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit assegurada. En concret, es parteix del programa Operación Triunfo com a objecte d’estudi, del qual es durà a terme una anàlisi de contingut qualitativa i quantitativa de la desena edició, emesa l’any 2018 a La 1 de Radio Televisión Española (RTVE). A partir de taules d’anàlisi es conclou que no hi ha hagut gaire evolució quant a gèneres que incorpora el programa, comparant alguns dels programes de la desena edició amb d’altres que corresponen a la primera i vuitena edició. Posteriorment, s’incideix en tota l’expansió transmèdia de la desena edició, considerada tot un fenomen de masses per la seva capacitat d’incidir en el públic. S’ha dut a terme a partir de desgranar les quatre portes principals d’entrada al relat: la televisió, Internet, el merchandising i els esdeveniments.
Citation
DOI
Journal or Serie