Les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit dels reality games. Estudi de cas del programa Operación Triunfo

View/ Open
Issue date
2019Author
Solé Ollé, Cristina
Suggested citation
Solé Ollé, Cristina;
.
(2019)
.
Les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit dels reality games. Estudi de cas del programa Operación Triunfo.
http://hdl.handle.net/10459.1/71336.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest estudi situa el focus en el macro gènere de la telerealitat a l’estat espanyol i se centra en
com els reality games, una de les màximes representacions de la hibridació de gèneres, utilitzen
les narratives transmèdia com a fórmula d’èxit assegurada. En concret, es parteix del programa
Operación Triunfo com a objecte d’estudi, del qual es durà a terme una anàlisi de contingut
qualitativa i quantitativa de la desena edició, emesa l’any 2018 a La 1 de Radio Televisión
Española (RTVE). A partir de taules d’anàlisi es conclou que no hi ha hagut gaire evolució quant
a gèneres que incorpora el programa, comparant alguns dels programes de la desena edició amb
d’altres que corresponen a la primera i vuitena edició. Posteriorment, s’incideix en tota
l’expansió transmèdia de la desena edició, considerada tot un fenomen de masses per la seva
capacitat d’incidir en el públic. S’ha dut a terme a partir de desgranar les quatre portes principals
d’entrada al relat: la televisió, Internet, el merchandising i els esdeveniments.
European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: