Nous models de negoci i els new startups a Espanya

View/ Open
Issue date
2019Author
Castaño Cortiella, Judit
Suggested citation
Castaño Cortiella, Judit;
.
(2019)
.
Nous models de negoci i els new startups a Espanya.
http://hdl.handle.net/10459.1/71332.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest estudi pretén analitzar, en primer lloc, el concepte de ‘model de negoci’ en general i, posteriorment, aplicat en la premsa. El principal objectiu és fer una recerca exhaustiva dels nous models de negoci que s’han assentat dins del panorama periodístic digital a Espanya, i com aquests han canviat la manera fer i entendre el periodisme. Després d’una breu explicació sobre el concepte de model de negoci i els tipus de models en premsa, s’ha elaborat una taula amb algunes de les capçaleres digitals que representen els nous models de negoci a la premsa espanyola, i que al mateix temps, formen part dels news startups a Espanya: elDiario.es, InfoLibre, El Confidencial, El Salto, La Directa i Fundación CIVIO. Aquest concepte va sorgir als Estats Units per denominar les empreses sorgides a Internet i que amb el temps s’han consolidat i han aportat novetats a l’escenari informatiu. Tot i que els resultats indiquen que la variable més interessant són les vies d’ingrés, també s’ha valorat el lema, els valors, les seccions, el volum de producció o contingut, el client objectiu, les competències essencials, el canal de distribució i promoció, les relacions internes i externes, l’estructura organitzativa, la xarxa de socis i la política de transparència. Tots ells formen el model de negoci d’una empresa de comunicació.
European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: