Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • español 
    • English
    • català
    • español
  • Iniciar sesión
Repositori Obert UdL
Ver ítem 
  •   Inicio
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • Ver ítem
  •   Inicio
  • Recerca
  • Didàctiques Específiques
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Information literacy instruction in early childhood education: the school museum

Thumbnail
Ver/Abrir
Postprint (284.0Kb)
Sol·licita una còpia
Fecha de publicación
2021
Autor/a
Parisi-Moreno, Verónica
Llonch Molina, Nayra
Selfa Sastre, Moisés
Cita recomendada
Parisi-Moreno, Verónica; Llonch Molina, Nayra; Selfa Sastre, Moisés; . (2021) . Information literacy instruction in early childhood education: the school museum. Literacy, 2021, vol. 55, núm. 2, p. 83-90. https://doi.org/10.1111/lit.12238.
Impacto


Logo de Web of Science    citaciones en Web of Science

Logo de Scopus    citaciones en Scopus

Logo de Google Académico  Google Académico
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Resumen
Instruction with primary sources promotes learner engagement and behavioural objectives. The school museum is a suitable resource for information literacy instruction in early childhood education. In this paper, we question conventional information literacy instruction. Drawing on a review of the scientific literature on information literacy and a review of educational policies, we argue that instructional innovation is needed in reading instruction in early childhood education. Based on the use of primary sources, we propose the interdisciplinary approach of the school museum as an alternative to the school library. This inquiry has implications for teacher effectiveness, student centred learning, reading motivation, and the school‐community relationship. Finally, we give some recommendations concerning school museum implementation and further research on the topic of school museums.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/71296
DOI
https://doi.org/10.1111/lit.12238
Es parte de
Literacy, 2021, vol. 55, núm. 2, p. 83-90
Proyectos de investigación europeos
Colecciones
  • Articles publicats (Didàctiques Específiques) [249]

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a 
 

 

Explorar

Todo el repositorioComunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

De interés

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacto | Sugerencias | Aviso legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadatos sujetos a