Show simple item record

dc.contributor.authorArco Bravo, Isabel del
dc.contributor.authorGairín Sallán, Joaquín
dc.contributor.authorArmengol Asparó, Carme
dc.date.accessioned2021-05-06T09:04:42Z
dc.date.available2021-05-06T09:04:42Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0798-1015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/71238
dc.description.abstractEl objetivo del estudio es analizar el desarrollo competencial que promueve el Practicum en la formación de maestros, desde la visión de sus protagonistas. Bajo una metodología mixta y secuencial, se triangulan datos cuantitativos obtenidos de cuestionarios con datos de entrevistas y grupos de discusión. Los resultados evidencian que hay un desarrollo competencial en cuanto al conocimiento práctico del funcionamiento y gestión del aula, pero la función tutorial no forma parte substancial del desarrollo profesional que potencia este momento formativo.ca_ES
dc.description.abstractThe objective of the study is to analyze the competence development promoted by the Practicum in teacher training, from the perspective of its protagonists. Under a mixed and sequential methodology, quantitative data obtained from questionnaires are triangulated with data from interviews and discussion groups. The results show that there is a competence development in terms of practical knowledge of the operation and management of the classroom, but the tutorial function is not a substantial part of the professional development that enhances this formative moment.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEditorial Espacios Inc.ca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.48082/espacios-a21v42n07p09ca_ES
dc.relation.ispartofEspacios, 2021, vol. 42, núm. 7, p. 128-144ca_ES
dc.rightscc-by-nc (c) Arco et al., 2021ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectPracticumca_ES
dc.subjectCompetencia profesionalca_ES
dc.subjectFormación inicialca_ES
dc.subjectIdentidad profesionalca_ES
dc.subjectProfessional competenceca_ES
dc.subjectInitial trainingca_ES
dc.subjectProfessional identityca_ES
dc.titleEl desarrollo de competencias profesionales en el Practicum de maestros. La visión de sus protagonistasca_ES
dc.title.alternativeThe development of professional skills in the Practicum of teachers. The vision of its protagonistsca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.idgrec031601
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.48082/espacios-a21v42n07p09


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc  (c) Arco et al., 2021
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc (c) Arco et al., 2021