Show simple item record

dc.contributor.authorFernández Costales, Alberto
dc.contributor.authorLapresta Rey, Cecilio
dc.contributor.authorHuguet, Àngel
dc.contributor.authorGonzález Riaño, Xosé Antón
dc.date.accessioned2021-04-22T13:26:32Z
dc.date.issued2021-02-01
dc.identifier.issn1470-8477
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/71136
dc.description.abstractThis paper investigates the attitudes towards English of autochthonous and immigrant students in Catalonia (Spain) by focusing on their region of origin and their language competence. The research examines the individual and the joint effect of both variables in the development of language attitudes. A questionnaire was administered to 954 students of Secondary Education. Results reveal that region of origin and language competence are influential in the development of language attitudes, and there is no joint effect when both variables are included in the same model. Attitudes towards English are predominantly favourable with significant differences between local and immigrant participants. Our results may contribute to a better understanding of the interplay between language and intercultural communication and its implications for education.
dc.description.abstractEste artículo investiga las actitudes hacia el inglés de estudiantes autóctonos e inmigrantes en Cataluña, centrándose en la región de origen y la competencia lingüística. La investigación examina el efecto individual y conjunto de ambas variables en el desarrollo de actitudes hacia el inglés. Se utilizó un cuestionario con 954 alumnos de Educación Secundaria. Los resultados revelan la región de origen y la competencia lingüística influyen en las actitudes lingüísticas, aunque no hay un efecto conjunto cuando se analizan en el mismo modelo. Las actitudes hacia el inglés son claramente positivas, con diferencias entre los participantes locales y extranjeros. Nuestros resultados pueden contribuir a un mejor entendimiento de la relación entre el lenguaje y la comunicación intercultural así como de las implicaciones en educación.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.relation.isformatofVersió preprint del document publicat a: https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1856861
dc.relation.ispartofLanguage And Intercultural Communication, published online: 01 Feb 2021, p. 1-20
dc.rights(c) Taylor & Francis Online, 2021
dc.subjectLanguage attitudes
dc.subjectEnglish as a Foreign Language
dc.subjectImmigration
dc.subjectCatalonia
dc.subjectSpain
dc.subjectSecondary Education
dc.subjectActitudes lingüísticas
dc.subjectInglés como lengua extranjera
dc.subjectInmigración
dc.subjectCataluña
dc.subjectEducación Secundaria
dc.titleLanguage attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.date.updated2021-04-22T13:26:32Z
dc.identifier.idgrec031239
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/submittedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1080/14708477.2020.1856861
dc.date.embargoEndDate2022-08-01


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record