Red-fleshed apple as novel anthocyanin-biofortified food: Effect of food processing on the (poly)phenolic composition, bioavailability assessment and cardiometabolic effects of anthocyanins
Issue date
2021-01-27Author
Yuste, Silvia
Other authors
Ludwig, Iziar A.
Universitat de Lleida. Departament de Tecnologia d'Aliments
Suggested citation
Yuste, Silvia.
(2021)
.
Red-fleshed apple as novel anthocyanin-biofortified food: Effect of food processing on the (poly)phenolic composition, bioavailability assessment and cardiometabolic effects of anthocyanins.
Universitat de Lleida.
http://hdl.handle.net/10803/671437.
Metadata
Show full item recordLa millora d'aliments tradicionals mitjançant la biofortificación amb compostos saludables ha aparegut com una possible estratègia per prevenir malalties cardiovasculars. En aquesta Tesi s'ha estudiat el potencial d'una nova varietat de poma de polpa vermella biofortificada amb antocians i obtinguda per mètodes de creuament tradicionals. Primerament es va avaluar l'impacte de diferents tecnologies de processament tèrmic i no tèrmic en el contingut de (poli)fenols i en la seva biodisponibilitat, per al desenvolupament d’un snack de poma, resultant l'snack liofilitzat el producte òptim. Un estudi postprandial realitzat amb humans va mostrar que els (poli)fenols de la poma es metabolitzen extensament, i de tots els metabòlits detectats, la floretina glucurònid, la cianidina-3-O-galactòsid i la peonidina-3-O-galactòsid, es van definir com a biomarcadors de consum. En un estudi preliminar amb rates Wistar hipercolesterolèmiques, es van observar efectes cardiometabòlics a través de la reducció del gruix aòrtic i una millora de la funció renal després de la ingesta de poma vermella. Aquests efectes van ser diferents entre mascles i femelles, el que podria estar relacionat amb diferències en la biodisponibilitat dels (poli)fenols de la poma depenent del sexe.
European research projects
Collections
- Tesis Doctorals [1320]