Universitat de Lleida
    • English
    • català
    • español
  • català 
    • English
    • català
    • español
  • Inicia la sessió
Repositori Obert UdL
Visualitza l'element 
  •   Inici
  • Recerca
  • Medi Ambient i Ciències del Sòl
  • Llibres / Capítols de llibre (Medi Ambient i Ciències del Sòl)
  • Visualitza l'element
  •   Inici
  • Recerca
  • Medi Ambient i Ciències del Sòl
  • Llibres / Capítols de llibre (Medi Ambient i Ciències del Sòl)
  • Visualitza l'element
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Apunts i pràctiques per al estudi dels processos fluvials

Thumbnail
Visualitza/Obre
QDMACS_14.pdf (2.642Mb)
Data de publicació
1998
Autor/a
Batalla, Ramon J.
Altres autors/es
Universitat de Lleida. Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl
Citació recomanada
Batalla, Ramon J.; . Apunts i pràctiques per al estudi dels processos fluvials. Universitat de Lleida. Departament de Medi Ambient i Ciències del Sòl. http://hdl.handle.net/10459.1/70882.
Impacte


Logo de Web of Science    citacions a Web of Science

Logo d'Scopus    citacions a Scopus

Logo de Google Acadèmic  Google Acadèmic
Compartir
Exportar a Mendeley
Metadades
Mostra el registre d'unitat complet
Resum
L’estudi i el coneixement de la dinàmica fluvial i de la qualitat i la quantitat dels recursos hídrics és un element bàsic per a la gestió hidrològica i, en general, per a la planificació territorial d’un país. En aquest àmbit, el transport de sediment és un aspecte particularment destacat per les seves implicacions ambientals i de gestió dels rius i les seves conques de drenatge, sobretot en àrees sensibles com son les conques forestals de muntanya de clima mediterrani. En la guia que es presenta a continuació s’ofereixen una sèrie de materials bàsics, teòrics i pràctics, sobre mesures i controls en Geomorfologia fluvial, com a material de suport a les assignatures de Geografia Física i d’Enginyeria de Forest que s’imparteixen a la Universitat de Lleida. S’hi descriuen els aspectes essencials que cal tenir en compte a l'hora de caracteritzar els sistemes fluvials des d’un punt de vista abiòtic, especialment els rius de graves, tant pel que fa al de control dels principals paràmetres hidràulics, com físico-químics, granulomètrics, morfològics i de transport de sediment. Els materials provenen de diversos treballs publicats o inèdits que l’autor de la guia i professor de l’assignatura ha anat recopilant al llarg dels anys en el si del Grup de Recerca Ambiental Mediterrània GRAM (Universitat de Barcelona), amb motiu de sortides de pràctiques al camp amb estudiants de Geografia, primer a la Universitat de Barcelona i actualment a la Universitat de Lleida. Els materials s’han compilat i editat per a servir de base i guia de les pràctiques de camp d’aquesta assignatura que es realitzen habitualment a la conca de la ribera Salada. S’ha inclòs també un conjunt d’apunts teòrics resumits i pràctiques de laboratori i treball de gabinet com a continuació i complement del treball de camp.
Context
Nivell educatiu recomanat: Educació superior
Nota
Assignatures de Geografia Física i Enginyeria de Forest.
URI
http://hdl.handle.net/10459.1/70882
Projectes de recerca europeus
Col·leccions
  • Llibres / Capítols de llibre (Medi Ambient i Ciències del Sòl) [11]
  • Materials docents (educació superior) [31]

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a 
 

 

Explora

Tot el repositoriComunitats i col·leccionsPer data d'edicióAutorsTítolsMatèriesAquesta col·leccióPer data d'edicióAutorsTítolsMatèries

Estadístiques

Veure estadístiques d'ús

D'interès

Política institucional d'accés obertDiposita les teves publicacionsDiposita dades de recercaSuport a la recerca

Contacteu amb nosaltres | Envia comentaris | Avís legal
© 2022 BiD. Universitat de Lleida
Metadades subjectes a