Show simple item record

dc.contributor.authorOriola Requena, Salvador
dc.contributor.authorGustems Carnicer, Josep
dc.date.accessioned2021-03-18T09:15:31Z
dc.date.available2021-03-18T09:15:31Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0214-7351
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/70792
dc.description.abstractEl present article té com a principal objectiu donar a conèixer, a partir d’una àmplia anàlisi bibliogràfica, tot allò que envolta el complex procés emocional que es produeix quan escoltem música. Per això el text inclou una exposició de les teories més rellevants sobre música i emocions publicades al llarg de la història, la definició sobre què són les emocions estètiques i els mètodes que es fan servir per avaluar-les, la descripció de com els diferents paràmetres que conformen la música (tempo, intensitat, intervals, etc.) influeixen en les emocions del oients, i a tall de conclusió presentem la utilitat de la música com un recurs rellevant per l’educació emocional.ca_ES
dc.description.abstractLe présent article a comme principal objectif de faire connaître, à partir d’une large analyse bibliographique, tout ce qui entoure le complexe processus émotionnel qui se produit quand on écoute de la musique. Pour ce faire, le texte comprend une exposition des théories les plus importantes sur la musique et les émotions publiées au fil de l’histoire, la définition de ce que sont les émotions esthétiques et les méthodes que l’on utilise pour les évaluer, la description de la manière dont les différents paramètres qui conforment la musique —tempo, intensité, intervalles, etc.— influent sur les émotions de celui qui l’écoute et, en guise de conclusion, nous présentons l’utilité de la musique comme une ressource importante pour l’éducation émotionnelle.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherUniversitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educacióca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/312600ca_ES
dc.relation.ispartofTemps d’Educació, 2016, núm. 50, p. 69-85ca_ES
dc.rightscc-by-nc (c) Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, 2016ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/*
dc.subjectMúsicaca_ES
dc.subjectEmocionsca_ES
dc.subjectEducació emocionalca_ES
dc.subjectEducació musicalca_ES
dc.subjectÉducation émotionnelleca_ES
dc.subjectÉducation musicaleca_ES
dc.titleEl procés emocional d'escoltar i produir músicaca_ES
dc.title.alternativeLe processus émotionnel de l'écoute et la production musicaleca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.idgrec030151
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by-nc (c) Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, 2016
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by-nc (c) Salvador Oriola Requena, Josep Gustems Carnicer, 2016