La clase social en los libros de texto de ELE

View/ Open
Issue date
2020Author
Bori, Pau
Kuzmanović Jovanović, Ana
Suggested citation
Bori, Pau;
Kuzmanović Jovanović, Ana;
.
(2020)
.
La clase social en los libros de texto de ELE.
Sintagma: revista de lingüística, 2020, vol. 32, p. 85-99.
https://doi.org/10.21001/sintagma.2020.32.06.
Metadata
Show full item recordAbstract
Aquest article examina les representacions
discursives de la classe social en dues col·leccions de llibres de text d’espanyol com a llengua
estrangera (ELE) publicades en dos períodes diferents: els anys setanta del segle passat i la segona
dècada del segle XXI. Es duu a terme una anàlisi crítica del discurs per revelar les connotacions
ideològiques dels llibres de text en les seves visions de l’individu i la societat. Els resultats mostren
que la col·lecció dels setanta, influenciada per plantejaments marxistes, emfatitza la divisió social
en dues classes antagòniques: la capitalista i la treballadora. En canvi, els llibres de text més
recents, publicats en una fase de consolidació neoliberal, camuflen l’existència d’una societat
classista i es fan ressò del discurs meritocràtic dominant, segons el qual cada persona pot arribar
fins allà on es proposi, sense importar les desigualtats estructurals del sistema.
Is part of
Sintagma: revista de lingüística, 2020, vol. 32, p. 85-99European research projects
Collections
The following license files are associated with this item: