dc.contributor.author | Oplustil, Pilar | |
dc.contributor.author | Toledo, Gloria | |
dc.date.accessioned | 2021-03-16T09:59:23Z | |
dc.date.available | 2021-03-16T09:59:23Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 0214-9141 | |
dc.identifier.issn | 2013-6455 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10459.1/70751 | |
dc.description.abstract | Aquest estudi parteix de la caracterització de l’entonació de les peticions i les ordres en l’espanyol de
Xile, amb l’objectiu de crear una eina computacional per a la didàctica de l’espanyol com a llengua
estrangera (ELE) i amb la finalitat de posar a prova aquesta eina entre 10 aprenents d’ELE. La
caracterització realitzada entre parlants xilens revela diferències entre l’entonació d’homes i dones pel
que fa als actes de parla abordats, i l’aplicació de l’eina entre els aprenents d’ELE posa de manifest la
major dificultat que tant els homes com les dones experimenten per imitar el patró entonatiu de les
ordres. D’altra banda, aquest estudi demostra els avantatges de l’eina, ja que el 100% dels aprenents
va millorar la seva producció després d’haver-servit d’aquest recurs didàctic. | ca_ES |
dc.description.abstract | This study
starts from the characterization of intonation of requests and orders in Chilean Spanish in order
to create a computational teaching tool for Spanish as a foreign language (SFL) and to test
this tool among 10 SFL learners. The characterization of intonation among Chilean speakers
reveals differences between men and women for the speech acts which are the object of the
present study. The application of the tool among SFL learners shows a greater difficulty in
imitating the intonational pattern of orders for both men and women. Finally this study shows
the effectiveness of the teaching tool, since 100% of the learners improved their production after
using this didactic resource. | ca_ES |
dc.language.iso | spa | ca_ES |
dc.publisher | Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida | ca_ES |
dc.relation.isformatof | Reproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03 | ca_ES |
dc.relation.ispartof | Sintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Pilar Oplustil, Gloria Toledo, 2019 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2019 | ca_ES |
dc.rights | cc-by (c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2019 | ca_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Espanyol com a llengua estrangera | ca_ES |
dc.subject | Entonació | ca_ES |
dc.subject | Eina didàctica | ca_ES |
dc.subject | Espanyol de Xile | ca_ES |
dc.subject | Fonètica | ca_ES |
dc.subject | Fonologia | ca_ES |
dc.subject | Spanish as second language | ca_ES |
dc.subject | Intonation | ca_ES |
dc.subject | Teaching tool | ca_ES |
dc.subject | Chilean Spanish | ca_ES |
dc.subject | Phonetic | ca_ES |
dc.subject | Phonology | ca_ES |
dc.title | Uso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de español | ca_ES |
dc.title.alternative | A didactic tool for non-native Spanish speakers to practice intonation | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | ca_ES |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03 | |