Show simple item record

dc.contributor.authorOplustil, Pilar
dc.contributor.authorToledo, Gloria
dc.date.accessioned2021-03-16T09:59:23Z
dc.date.available2021-03-16T09:59:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0214-9141
dc.identifier.issn2013-6455
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10459.1/70751
dc.description.abstractAquest estudi parteix de la caracterització de l’entonació de les peticions i les ordres en l’espanyol de Xile, amb l’objectiu de crear una eina computacional per a la didàctica de l’espanyol com a llengua estrangera (ELE) i amb la finalitat de posar a prova aquesta eina entre 10 aprenents d’ELE. La caracterització realitzada entre parlants xilens revela diferències entre l’entonació d’homes i dones pel que fa als actes de parla abordats, i l’aplicació de l’eina entre els aprenents d’ELE posa de manifest la major dificultat que tant els homes com les dones experimenten per imitar el patró entonatiu de les ordres. D’altra banda, aquest estudi demostra els avantatges de l’eina, ja que el 100% dels aprenents va millorar la seva producció després d’haver-servit d’aquest recurs didàctic.ca_ES
dc.description.abstractThis study starts from the characterization of intonation of requests and orders in Chilean Spanish in order to create a computational teaching tool for Spanish as a foreign language (SFL) and to test this tool among 10 SFL learners. The characterization of intonation among Chilean speakers reveals differences between men and women for the speech acts which are the object of the present study. The application of the tool among SFL learners shows a greater difficulty in imitating the intonational pattern of orders for both men and women. Finally this study shows the effectiveness of the teaching tool, since 100% of the learners improved their production after using this didactic resource.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.publisherEdicions i Publicacions de la Universitat de Lleidaca_ES
dc.relation.isformatofReproducció del document publicat a https://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03ca_ES
dc.relation.ispartofSintagma: revista de lingüística, 2019, vol. 31, p. 37-50ca_ES
dc.rightscc-by (c) Pilar Oplustil, Gloria Toledo, 2019ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament d'Anglès i Lingüística, 2019ca_ES
dc.rightscc-by (c) Universitat de Lleida. Departament de Filologia Clàssica, Francesa i Hispànica, 2019ca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEspanyol com a llengua estrangeraca_ES
dc.subjectEntonacióca_ES
dc.subjectEina didàcticaca_ES
dc.subjectEspanyol de Xileca_ES
dc.subjectFonèticaca_ES
dc.subjectFonologiaca_ES
dc.subjectSpanish as second languageca_ES
dc.subjectIntonationca_ES
dc.subjectTeaching toolca_ES
dc.subjectChilean Spanishca_ES
dc.subjectPhoneticca_ES
dc.subjectPhonologyca_ES
dc.titleUso de una herramienta didáctica para la práctica de la entonación en hablantes no nativos de españolca_ES
dc.title.alternativeA didactic tool for non-native Spanish speakers to practice intonationca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.21001/sintagma.2019.31.03


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

cc-by (c) Pilar Oplustil, Gloria Toledo, 2019
Except where otherwise noted, this item's license is described as cc-by (c) Pilar Oplustil, Gloria Toledo, 2019